Hyra ett hästsläp

S

Sonita

Hur mycket kostar det ungefär att hyra ett släp på Statoil eller nåt annat ställe bara över dagen?

Det Statoil jag brukar hyra släp hos tar 200 kr för 4 timmar och 400 för ett helt dygn.

Samma här! Eller 250 för fyra timmar tror jag det är, och 400 för ett dygn. Sen brukar jag lägga till sådan här "drulleförsäkring" för typ 30 kr så att man slipper betala om det händer något!

//Ullis :bump:

Man kan köpa en självriskreducering, men du får fortfarande betala om ngt händer även om det inte blir fullt lika dyrt. Observera dock att den inte gäller för skador orsakade av hästen! :eek:

I våra trakter hyr mackarna inte ut släp längre pga det var så stor skadegörelse på transporterna orsakade av hästar.

Skador orsakade av häst täcks inte av någon försäkring och då måste hästägaren/den som hyrde transporten betala 100 % ersättning ur egen plånbok.

Trots besiktning av transporterna både före och efter uthyrning så blev det alltid en massa tjafs då de som hyrt inte ville betala - så nu hyr mackarna inte ut transporter längre.

De transporter som hyrs ut därutöver har ett pris på 100-300kr á 4 timmar och 150-500kr heldag.

okejj, tack! vart faktiskt lite osäker på om mackarna hyr ut längre här också. Men det finns en hästsportaffär som jag är rätt säker på att de gör :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 364
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 987
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka