Hyra ut hästtransport

Bukefalos 30 år!

Användare86

Trådstartare
Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst.
Funderar på att använda Hygglo då det ingår lite försäkringar och betalning sker via deras plattform. Någon som gör det å kan ge ris och ros?
Hyra ut via facebook/blocket ris/ros.
Vilka risker finns det? Jag har inte transporten stående hemma så kan inte vara med vid utlåtandet.

Lånade ut mitt gamla släp, slutade efter att ha hittat det parkerat med söndersparkad mellanvägg, inte ett ord om att det hade hänt.

Var noga med vad som gäller vi skador, bilder på släpet innan utlåning (så det går att bevisa skador)

Jag har haft samma tanke men också samma oro om att något skulle hända som för @jemeni
Har dock släpet hemma så det krånglet med nycklar osv är ju enklare att lösa.

Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst.
Funderar på att använda Hygglo då det ingår lite försäkringar och betalning sker via deras plattform. Någon som gör det å kan ge ris och ros?
Hyra ut via facebook/blocket ris/ros.
Vilka risker finns det? Jag har inte transporten stående hemma så kan inte vara med vid utlåtandet.
Du behöver ju kontrollera släpet vid återlämnandet. Fungerar det? Annars strunta i uthyrning säger jag.

Ja, den står så att jag eller någon annan i familjen kan kolla den dagligen så kontroll efter återlämnande kan vi lösa. Hade varit skönt att använda typ Hygglo då de gör enklare kreditkontroll vid uthyrning men efter att ha läst lite omdömen blir man inte så sugen på att använda dom 🙈.

Och du måste ha en annan försäkring än den vanliga om du vill hyra ut. Även försäkringsbolagen verkar förstå att slitage på uthyrda grejor är större än på saker som inte hyrs ut

Ja, den står så att jag eller någon annan i familjen kan kolla den dagligen så kontroll efter återlämnande kan vi lösa. Hade varit skönt att använda typ Hygglo då de gör enklare kreditkontroll vid uthyrning men efter att ha läst lite omdömen blir man inte så sugen på att använda dom 🙈.
Fast kolla efter återlämnande är alldeles för osäkert tycker jag. Du bör kolla NÄR den lämnas tillbaka. Annars kan den som hyrt hävda att släpet var helt när hen lämnade och ev skador uppkommit efteråt. Eller för all del (sett ur hyrestagarens perspektiv) ni hävda att senare tillkomna skador är hyrestagaren.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka