Bukefalos 28 år!

Hyra ut helt stall

lillamy73

Trådstartare
Eventuellt kommer vår ekonomiska situation att ändras drastiskt inom en snar framtid.
Min fundering är att försöka att hitta fodervärdar eller ev sälja mina två hästar.

Funderar även på att hyra ut mitt stall som har sex boxar. Vi bor i ett trav tätt område så jag skulle kunna tro att någon travtränare ev skulle kunna vara intresserad.

Behöver då skaffa f skatt för kan ju inte hyra ut det svårt.

Det ligger i Skaraborg.
Vad tror ni att man kan ta för hyra?
Kan förstå att det kan vara svårt att bedöma?
 
Eventuellt kommer vår ekonomiska situation att ändras drastiskt inom en snar framtid.
Min fundering är att försöka att hitta fodervärdar eller ev sälja mina två hästar.

Funderar även på att hyra ut mitt stall som har sex boxar. Vi bor i ett trav tätt område så jag skulle kunna tro att någon travtränare ev skulle kunna vara intresserad.

Behöver då skaffa f skatt för kan ju inte hyra ut det svårt.

Det ligger i Skaraborg.
Vad tror ni att man kan ta för hyra?
Kan förstå att det kan vara svårt att bedöma?
Känns som det är omöjligt att beskriva på så pass lite information, men kanske 500:- per box, plus moms? Beror ju på skick och vilka fasciliteter som finns i stallet.
 
Jag hyr ett helt stall i norra västerbotten.
Gårdsägarna har ingenting med stall och hästar att göra mer än att dom vill ha betalt och ser till att det blir någorlunda skottat på gården på vintern.
Det är ett stall med fem boxar, höloft, sadelkammare och ett fikarum. Plats för hagar (visst hagmaterial) och en fin lösdrift för 2-3 stora hästar. Ett bete finns också (räcker just såpass till tre hästar hela sommaren).
Vi har ingen ridbana men kanonbra rid/körvägar direkt från gården.

jag betalar 2500:- plus rörliga elkostnaden.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har stått ut i 5 år, nu orkar jag inte och behöver lagrum men hittar inget. Jag hyr ett helt stall, kallhyra, stallägaren har ingen...
Svar
10
· Visningar
2 218
Senast: Inte_Ung
·
  • Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 032
Senast: nejlica
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 947
Senast: Polibek
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp