I dag har jag fått min nya transport

Sv: I dag har jag fått min nya transport

Förutom lite "tycke&smak"-grejor (vansinnigt hal matta med på tok för låg profil för vår smak - både i transporten och på baklämmen) så vägrade sambon totalt att lägga pengar på en transport där den redan fabriksny hade problem med silicontätningarna (vi tittade på tre stycken nya som stod på backen).

Väldigt slarvigt, på tok för tjockt och garanterat problem inom fem år. Mycket pengar för att börja strula med sådant...

Vad menar du med lågprofil och för hal matta.?

Vad var problemet med siliconet

Profilen i mattan var nästan omärklig. Med strö på (faktiskt redan innan, jag halkade utan att det var blött ute) måste den bli oerhört hal. Kul om man måste bromsa kraftigt och hästen kanar under frambommen... Eller bara halkar på väg in...

Som sagt, problemet med siliconet var att det var slarvigt pålagt och väldigt tafligt applicerat. Popnitar på fönstren var en annan obs-punkt. Nu kommer jag på mer och mer efterhand :D

Liknande trådar

Utrustning Har ev fått tag i en bättre och större transport än den jag har, en Henra Amazon. Bekymret är att väggar och golv behöver bytas. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: true_blue
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 314
Senast: Cambrie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 998
Senast: Ajda
·
Utrustning Ska köpa mej en ny transport och har nu svårt att välja Det jag letar efter är en glasfiber eller aluminium vagn. Alu golv ett måste...
Svar
7
· Visningar
2 438
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31