I form till premiering!?

C

cafu

Vill att mitt 2-åriga nsv sto ska växa till sig inför premieringen i augusti och har 2 alternativ:

- gå i liten hage med tillskott av kraftfoder
- gå i STOOOR hage utan kraftfoder (naturbetesmarker där vi inte får stödutfodra)

Vad skulle ni gjort?

Sv: I form till premiering!?

För att hästarna(haflinger) här hemma ska bli snygga lagom till premieringarna, brukar dom få gå på STORA beten där dom har stora områden att röra sig på och lagom med mat, detta gäller både ettåringarna och treåringarna, dom tas sedan hem en eller ett par veckor innan premieringen så dom hinner få lite repetition...:smirk:

Hade jag vart du hade jag släppt henne på det stora betet och om man sedan såg att hon blev för tunn tagit hem henne och fodrat upp..

Jag hade valt betet. Rörelse och bete kommer att göra att din pålle växer ordentligt till premieringen!

Tack för svar, jag föredrar också att släppa henne på det stora betet, så får det bli!

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 011
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 338
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025