I väntans tider...

fejko

Trådstartare
Min get ska killa och jag vet inte om mina arbetsgivare är så förstående inför detta faktum (att jag måste vara hemma och vara "barnmorska"). Funderar lite på om man kan placera en webkamera i stallet som kan kommunicera med min dator i huset och som jag i sin tur kan logga in på från jobbet.

Finns det någon som har ett tips på hur man kan koppla ihop något?

Sv: I väntans tider...

Min get ska killa och jag vet inte om mina arbetsgivare är så förstående inför detta faktum (att jag måste vara hemma och vara "barnmorska"). Funderar lite på om man kan placera en webkamera i stallet som kan kommunicera med min dator i huset och som jag i sin tur kan logga in på från jobbet.

Finns det någon som har ett tips på hur man kan koppla ihop något?

En laptop med trådlöst nätverkskort och webkamera hos geten och en router i huset som ger trådlös internetuppkoppling kanske kan funka.
Sen "måste" du lägga ut allt på www.GoatCam.com :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 026
Senast: Shenzi
·
Övr. Hund Ska försöka göra en lång historia kort. Av en slump kom jag i kontakt med en tjej som behöver hundvakt. Jag tänkte vid tillfället att... 2
Svar
23
· Visningar
4 506
Småbarn Ja, som rubriken lyder alltså. Är det helt idiotiskt att ens tro att man skall få ihop ekvationen småbarn+häst+heltidsjobb utan att...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Moffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka