i vilken tygel???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare LoveRindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 802
L

LoveRindi

Om man rider på pelham med två tyglar, som många föredrar, vilken tygel sätter man martingalringarna i om hästen behöver martingal? :confused: :confused:

Martingal fäst alltid i bridong tygeln( alltid den överst tygeln.) För om hästen slår med huvudet då den har stång + martingal blir rycket i munen skarpare med stång. Har jag för mig.

ja har en fråga ang. det=) håller man tyglarna i handen som när man rider med kandar?
och när man rider med "bridongen" blir de ungefär som ett tränsbett fast me lite hävstångsverkan? :confused:

Ja man håller tyglarna som vid kandarfattnig. vet inte vilken du använder men det finns flera korekta kandarfattnigar. Ja det blir en liten stångefekt då man rider bara på "bridong" tygeln. men den är inte stor och knapp märkbar. tycker jag i alla fall.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 863
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka