Iams plågar djur

Adrenochrome

Trådstartare
Men herregud, ska det inte gå att lita på ett sånt stort foderföretag ?? Jag hade noll aning, läste på en debattsida om att Iams är hur grymma som helst mot djur. Kolla/läs själv.

Kopierat från från sidan:

For nearly 10 months in 2002 and early 2003, a PETA investigator went undercover at an Iams contract testing laboratory, where a dark, sordid secret was discovered beneath the the dog- and cat-food manufacturer’s wholesome image. Our investigator found dogs who had gone crazy from intense confinement in barren steel cages and cement cells, dogs who had been left on a filthy paint-chipped floor after chunks of muscle had been hacked from their thighs, dogs who had been surgically debarked, and horribly sick dogs and cats who were languishing in their cages, neglected and left to suffer without veterinary care.


http://www.iamscruelty.com/index.asp

Filmen vågade jag inte se :cry:
 
Sv: Iams plågar djur

Du kan läsa den andra sidan av detta här.

IAMS anlitade för många år sedan ett lab som även utför studier för andra företag. IAMS hävdar att fotografierna och filmerna som har visats är på djur som inte tillhör deras forskning. Sant? Har ingen aning.

Sant är dock att detta påstående är gammalt och långt ifrån aktuellt. IAMS har fått ögonen på sig och skärpt reglerna kring djurhållning.

Sedan är IAMS knappast värre än andra stora foderföretag. Det IAMS gör ägnar sig säkerligen alla andra stora åt också.
 
Sv: Iams plågar djur

Men det ursäktar väl inte Iams att andra foderföretag gör likadant ??? Naturligtvis kan man ju köpa hund/kattfoder som INTE är testade på en massa djur...för dom finns.

Sedan tror jag inte riktigt på den andra bakisdan du länkade till ang Iams sida av det hela...brukar dom inte göra så företag som är i blåsväder...försöka skyla undan.
 
Sv: Iams plågar djur

Adrenochrome skrev:
Men det ursäktar väl inte Iams att andra foderföretag gör likadant ??? Naturligtvis kan man ju köpa hund/kattfoder som INTE är testade på en massa djur...för dom finns.

Sedan tror jag inte riktigt på den andra bakisdan du länkade till ang Iams sida av det hela...brukar dom inte göra så företag som är i blåsväder...försöka skyla undan.

Varför ska IAMS mörka med att ett företag de har lejt in har misskött sitt jobb?

Vilka djurfoder (som vi kan finna i Sverige) testas inte på djur? Du är väl medveten om att helt vanliga utfodringsförsök klassas som djurförsök? De felsta fodertillverkare har om inte annat oftast något större bakom sig (Mars Inc., Nestlé, Colgate Palmolive etc.) som utför diverse djurförsök, oetiska reklamkampanjer, miljöförstörelse osv.

PETA är kända för att ta i i överkant. De propagerar ju även för att all hållning av djur ska avskaffas och att alla djur tills den dagen ska vara vegetarianer (vilket orsakar stort lidande för en del djurarter). Visst är det bra att de lyfter upp djurrättsfrågor men man ska inte svälja allt de skriver med hull och hår. Lika lite som man ska svälja allt IAMS skriver med hull och hår, men det är viktigt att man har information från båda sidor innan man tar ställning till om någon av parterna har gjort fel.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: HannaZ
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 837
Senast: fio
·
IT & mobiler öppnade min inkorg igår och detta fanns att beskåda... From: Miss Brenda and Casmin Dear one, May the blessings of God be with...
Svar
19
· Visningar
3 071
Senast: portia
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the...
2
Svar
21
· Visningar
2 561
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp