Id-kontroll och chip-märkning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare straaawberry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 870
S

straaawberry

Hur är det med det? Ska man ha det? Är det lag på det? Ska man isf ha det från regional och uppåt elr Lokal och uppåt ? :bow:

Sv: Id-kontroll och chip-märkning

Idkontroll måste man ju fixa för att skaffa pass, vilket är lag på.

Chip märkning gäller för ponnyer. Det är väl lag på det för att få tävla tror jag.

Okej, jag visste inte riktigt vad Id-kontroll var, men eftersom hon har pass, så antar jag att hon har gjort det. Jag har hört att man ska ha chip-märkning enligt lagen, men inte varit helt säker.. Någon som vet helt säkert? Jag har också hört att det är lag men på de flesta tävlingar ''glömmer'' man bort att checka att dom har det...

Senast ändrad av en moderator:

Alla ponnyer som tävlar ska vara chipmärkta. Lag? Står i alla fall i Tävlingsreglementet, och det gäller på tävlingar inom Ridsportförbundet.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 102
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
1 343
Övr. Katt Enligt mina katters förra ägare är de vaccinerade och chipmärkta. Den förra ägaren har dock inte hittat den dokumentation som ska finnas... 2
Svar
26
· Visningar
2 084
Senast: Sol
·
Ridning Hur kan man få veta om man ska veterinärbesiktiga på en lokal tävling gör man ens de på lokala tävlingar?
Svar
15
· Visningar
1 618
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka