Idag har jag gjort det det här;

YorkWann

Trådstartare
spk1.jpg



...dvs figgat på ett vanligt Mh :)

Idag var det uppfödarMH för rottweiler, och de rottisar jag figgat på innan har jag blivit ganska besört över var sjuttsingen aveln är på väg! :crazy: Rädda, fega hundar med mycket kvarstående rädslor bla, vissa har tom fått bryta helt (vilket jag anser att ingen hund ska behöva, oavsett ras)

Men idag har jag blivit positivt överaskad istället, glada, sociala, aktiva trevliga hundar hela dagen lång :laugh:


Vad har era hunderiet gjort för positivt intryck på er idag?
 
Sv: Idag har jag gjort det det här;

spk1.jpg



...dvs figgat på ett vanligt Mh :)

Idag var det uppfödarMH för rottweiler, och de rottisar jag figgat på innan har jag blivit ganska besört över var sjuttsingen aveln är på väg! :crazy: Rädda, fega hundar med mycket kvarstående rädslor bla, vissa har tom fått bryta helt (vilket jag anser att ingen hund ska behöva, oavsett ras)

Men idag har jag blivit positivt överaskad istället, glada, sociala, aktiva trevliga hundar hela dagen lång :laugh:


Vad har era hunderiet gjort för positivt intryck på er idag?

Hade en trevlig bilåkardag med lillskrutten idag. Han åkte nöjt i sin nya bur och ska nog flytta bak ett hack till skuffen nästa gång. :D
Han gjorde inget bra första intryck på morsan eftersom han fick åka rätt in i badkaret för att tvätta ut bajs ur lurvpälsen (glömt att intimfrisera honom) och sen var han ett kvicksilver ett tag innan han somnade som en stock och gjorde ett mycket bra andra intryck:angel:

Tjocksmocken fick coola ner sig lite i bure och låg stilla på vår 100meters färd.

Mina hundar är inte jättevana vid att åka bil, och när de åker så är det bara till roliga saker så det har blivit väl positivt laddat så nu försöker jag få dem att tycka att bilåkning är rätt trist.
 
Sv: Idag har jag gjort det det här;

och när de åker så är det bara till roliga saker så det har blivit väl positivt laddat så nu försöker jag få dem att tycka att bilåkning är rätt trist.

Hehe, min stora börjar gnälla/yla när när bilen saktar ner eller jag knäpper av säkerhetsbältet.... " Åhhh NUUU händer detr grejer!!" :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag har jag och den gula hunden genomfört mentalbeskrivningen. :laugh: Det började inte bra, när alla människor stod på plats och det...
2
Svar
37
· Visningar
3 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp