Bukefalos 28 år!

Sv: Ivers MH

Så gör vi också, kollar i klubbstugan innan man går ut i banan. Det får man alltså inte? Intressant!

Kanske man får om man går ut direkt.
Men hos oss kan man ju få sitta och vänta nån timme innan det är ens tur. Och då hinner man ju gå ut och in många ggr och byta hund :D
 
Sv: Ivers MH

Nej det får man inte, det ska göras så att beskrivaren ser att man först läser av och sedan kommer direkt in på plan med samma hund.
 
Sv: Ivers MH

Vad roligt att du är så nöjd och att det blev så bra. :) Grattis

Jag har nyss utbildat mig och det vi har lärt oss är att när hunden kommer som ska gå så tar man emot dem och ger föraren chippläsaren, föraren själv ska läsa av chippet och ge mig dosan som jag checkar med stamtavlan. Hunden ska inte komma i kontakt med figuranter eller dyl. därför ska föraren själv leta på chippet. När jag checkat att det är rätt hund så går vi ner till övriga gruppen, publiken och beskrivaren, paret går runt gruppen för att sedan gå till testledaren som står en bit ifrån.
 
Sv: Ivers MH

Vad roligt att du är så nöjd och att det blev så bra. :) Grattis

Jag har nyss utbildat mig och det vi har lärt oss är att när hunden kommer som ska gå så tar man emot dem och ger föraren chippläsaren, föraren själv ska läsa av chippet och ge mig dosan som jag checkar med stamtavlan. Hunden ska inte komma i kontakt med figuranter eller dyl. därför ska föraren själv leta på chippet. När jag checkat att det är rätt hund så går vi ner till övriga gruppen, publiken och beskrivaren, paret går runt gruppen för att sedan gå till testledaren som står en bit ifrån.

Tack! :)

Ja precis så gjorde vi fast jag traskade själv in på plan.
 
Sv: Ivers MH

Vad roligt att du är så nöjd och att det blev så bra. :) Grattis

Jag har nyss utbildat mig och det vi har lärt oss är att när hunden kommer som ska gå så tar man emot dem och ger föraren chippläsaren, föraren själv ska läsa av chippet och ge mig dosan som jag checkar med stamtavlan. Hunden ska inte komma i kontakt med figuranter eller dyl. därför ska föraren själv leta på chippet. När jag checkat att det är rätt hund så går vi ner till övriga gruppen, publiken och beskrivaren, paret går runt gruppen för att sedan gå till testledaren som står en bit ifrån.

Behövde testledaren och beskrivaren inte kolla så allt var ok då?
 
Sv: Ivers MH

Behövde testledaren och beskrivaren inte kolla så allt var ok då?


Nej.
Det kanske är olika men det förtroendet har i alla fall vi som B-figgar. Jag kollar chippet och skulle det vara fel hund så talar jag ju om det. Jag lämnar in läsaren samt stamtavlan där beskrivaren sitter och skriver ut föregåendes protokoll. Jag kollar även att det är rätt halsband och koppel på ekipaget.
 
Sv: Ivers MH

Som Jessan skrev så är det inte ok att göra så, det ska ske i direkt samband med att hunden äntrar Mh-banan =)
 
Sv: Ivers MH

Kanske man får om man går ut direkt.
Men hos oss kan man ju få sitta och vänta nån timme innan det är ens tur. Och då hinner man ju gå ut och in många ggr och byta hund :D

Precis samma där jag gör Mh och mentaltest. Jag har aldrig tänkt på detta från nu när det togs upp i tråden.
 
Sv: Ivers MH

Jag trodde det var knänigningen som blev bedömd? :confused:
Överraskning : Rädsla
Föraren rubbas inte ur sin position, med får något böjda knän.

Hot/agg :
Minimal känsloyttring

Kvarstående rädsla:
Något sammanbiten.

:D

Han är verkligen jättefin på klippen :) Jag gillar speciellt hans min vid skramlet. "Nämen, är det någon därinne som vill leka med mig?".
 
Senast ändrad:
Sv: Ivers MH

Kanontrevliga reaktioner! Han har ju underbar avreaktion :love:

Ja, det har han verkligen, jag är jättenöjd! Känner mig lite löjlig med alla mina -> :love: smileys men jag har inget bättre svar.:D

Jag trodde det var knänigningen som blev bedömd? :confused:
Överraskning : Rädsla
Föraren rubbas inte ur sin position, med får något böjda knän.

Hot/agg :
Minimal känsloyttring

Kvarstående rädsla:
Något sammanbiten.

:D

Ja du jag vill inte gärna ha mina egna siffor på papper, huga huga sommarstuga. :crazy:

Han är verkligen jättefin på klippen :) Jag gillar speciellt hans min vid skramlet. "Nämen, är det någon därinne som vill leka med mig?".

-Tjompis???
 
Sv: Ivers MH

Nu har jag lyckats ladda upp två av de kortaste klippen.

Dumpen
(tror ni vi fick stilpoäng för mattes knänigning?)

Skramlet

Kommentera gärna!:)

Kanon :bow:


Intressant att se hur olika klubbar har sina grejer. Låg skramlet lite gömt bakom granen? Och de verkar skramla lite innan?

Hos oss är skramlet knappt en meter från hunden och de skramlar precis när hunden är vid skramlet.
Sånt måste ju göra skillnad.
Nu menar jag inte på din hund, för han var jättefin. Härlig hund :)
 
Sv: Ivers MH

Ja sådär såg inte skramlet ut på vårar MH heller, fast å andra sidan så ser man inte så mycket från den vinkeln om hur det är uppbyggt. Jessan förklara :D

Tror inte ens att skramlet var en meter från vår gående position...

LillJ:
Hihi jag hade nog fnissat extra om han tacklat till dig så du hamnade lite på rumpen där bredvid dumpen ;-P, kul att åtminstone få se Ivi på film iaf ..
 
Senast ändrad:
Sv: Ivers MH

ÅÅÅH, Stort Grattis till ett urfint MH!!!
Fiiiiina Iver-Piver!:love:

Kollade filmerna, underbara avreaktioner!:bow:
 
Sv: Ivers MH

Kanon :bow:


Intressant att se hur olika klubbar har sina grejer. Låg skramlet lite gömt bakom granen? Och de verkar skramla lite innan?

Hos oss är skramlet knappt en meter från hunden och de skramlar precis när hunden är vid skramlet.
Sånt måste ju göra skillnad.
Nu menar jag inte på din hund, för han var jättefin. Härlig hund :)

Ja skramlet är delvis skymt, men inte från sidan, utan mer från filmvinkeln sett. Figuranten ska dra i snöret när hundens nos passerat skramlets mittpunkt. ( enligt bestämmelserna, går M2an nu nämligen :D )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 646
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 187
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp