Idag har jag sytt en grind..

movi

Trådstartare
Ja,sytt..Blir så trött på hunden som alltid hoppar upp i soffan så fort vi inte är hemma..
Har lagt köksstolar i soffan,men hur kul är det att kånka fram och tillbaka?
Och hur snyggt ser det ut om någon kommer om man glömt att ta bort dom? "vänta,jag ska bara möblera om.."

Så jag klippte sönder 2 panelgardiner och sydde ihop,fållade nederdelen och trädde i två rundstavar(upptill o nertill),häftade fast gardinen med häftpistol i rundstavarna,och satte upp 2 krokar på väggen och sen hängde på!
Enkelt att ta bort och ställa in i klädkammaren! Och hunden kan inte trycka sig in,stavarna ligger lite utanför,så dörrkarmen tar emot!

Nu var det inte världens snyggaste gardin,trodde ju inte att det skulle funka..Men det är bara att sy igen,med något snyggare..
Här är min grind..
23343607.jpg
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

:D Jisses..smart, snyggt, coolt och helt underbart smart idé. :love:

*snor den*


Sååå skönt att slippa de där fula gröna kompostgallergrindarna som vi använt här.
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Fiffigt!!

Själv har jag en barngrind på kontoret så vovven inte ska rymma ut.
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Jättesnyggt ju! Tyvärr skulle det inte fungera på mig, han sklle hoppa eller bryta sig igenom :devil:

Annars skulle jag gjort som dig :)
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Den skulle behövt vara högre och sladdrigare för att funka hos mig med min klätterapa men en väldigt fiffig och snygg lösning på ett vanligt problem! :idea:
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Vad duktig och uppfinningsrik du är! Det där var ju en hur bra ide' som helst.
Nu är jag inte i behov av en sån, men annars hade jag lätt fixat en sådan jag oxå. :bow::bow:
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Snyggt!

Jag funderade ett tag på att skaffa mig en sån här:
3006738840.jpg



Men din variant är klart snyggare! :laugh:
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

Åhhh jag tackar för alla komplimager!

Som sagt,jag var trött på stolar i soffan,och kompostgaller gillar jag inte riktigt..
Så då gnuggade jag geniknölarna..:eek:

Och när jag kommer hem med hunden från en lerig ridtur,då flyttar jag grinden,så då kan hon bara var i köket..(tills hon är torr,inte inspärrad där)
 
Sv: Idag har jag sytt en grind..

ja,nu har det gått snart en vecka sen jag sydde grinden,och vovven har inte tagit sig igenom!:banana:

Glömde skriva,nu kan man ju göra den hur hög som just passar sin egen hund,men min grind är 70 hög,och det är lätt att för mig kliva över den,så jag behöver inte ta bort den innan!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp