S

sova

...hoppade jag årets första terränghinder!! :bump: :bump: Kunde bara ta ca 4 olika hinder, inte så höga heller, men snön var borta och gruset var perfekt!! Trodde att hästen skulle slå en knut på sig själv när hon fattade att hon fick ta några språng.. :eek: :smirk:
Längtar SÅ till våren.. :D :D
/sova
 
åhh va fuskigt.. vart bor du egentligen som int har nå snö.. själv har vi väl en 4dm snö .. o d e låååångt tills man komme råt nå terränghinder.. *drömmer mej bort*
 
Var ute idag igen.. :D :D
Bor i södra skåne. Det har varit rejält töväder nu i 2 dagar då det även regnat på nätterna så nästan all snö är borta. Kan inte hoppa på hela banan, men vad gör det? Att bara hoppa lite stubbar är gott och väl för mig i januari! :rofl: :bump: :bump: :rofl:
/sova
 
Jo det gjorde jag oxå i dag!!! Det e så skönt att snön e borta och att det har blivit mjukt igen.
Blött o lerigt i terrängen men hoppa gick bra
Men lerig vart man :)
 
Ha, ha!! ja fy för vad man såg ut när vi kom tillbaka! Hästen var fortfarande på rallyhumör, svettig och LERIG! Själv var jag alldeles knallröd i ansiktet av ansträngning för att försöka hålla hästen på mattan. Men kul var det!
/sova
 
Uäää, ja vill oxå kunna hoppa terränghinder, d e så skojj!!! =) :):
 
Jaa det ska synas att man rider terräng!!!
Det skall bara vara så helt enkelt.
Hade lera på både stövlar och ridbyxorna*haha*

Terräng är askul! :):
 
va orättvist... här kommer man ju inte kunna hoppa ett terränghinder förrän i april... bara en massa minusgrader, och när det väl är plusgrader, så blir det minusgrader fort som attan, så det blir ännu halare och hårdare...
 
Hmmm det måste jag försöka slå i dag!!!
Skall ut snart en runda i terrängen så då du Sova!
 
Ha, ha :D Försöka kan du alltid, men du kommer inte att lyckas :devil:
Eller utmanar du ödet? ;)
/sova
 
Jo jag tror jag lyckades!!! Är nästan säker på det...*smile*
Du hade säkert inte vita helskodda?
 
*hehe* så då vann jag ju för det var en hel dle fläckar å dom vita ska jag säga dig!
Har vart en sväng i terrängen i dag oxå.Kul!!! :)
 
Men varför i hela friden rida med vita ridbyxor?!? Och i terräng dessutom? Nej du. Jag vann i smarthet ;) :devil:
Ska för övrigt rida igenom nästan hela banan imorgon. Hästen är inte i full kondis, så jag besparar henne det jobbigaste.
Hoppas att det torkar upp lite mer och håller sig på plusgrader fram till våren :):
/sova no 1
 
Jo det skulle jag kunna förklara för dig varför men jag tror inte du vill veta.Speciellt i terrängen ja :)

vad e det för bana du rider på?

jag ska ut nu snart igen,är ju plusgarder så det blir bar.Mjukt e de oxå om man åker av*hehe*
 
Det är banan här hemma på klubben. Nästan hela banan är på grus =perfekt året runt nästan. Finns långt ifrån alla hindertyper, men dock en 8-10 hinder (dock några till på sommaren). Vad rider du själv på för bana?
Trillar av?!? Nej, det är för amatörer :D fniss :D
/sova
 
Oki detta är en skogsbana så det är kanske inte idealiskt underlag överallt just nu men det funkar iaf bra.Men kan inte rida riktigt hela banan ännu.

Jodå en annan trillar av oxå*hehe*!En hel del... :D
 
Men va fasen är bu detta!!!
Snö...det var ju nästan vår innan.Nu går det ju inte att rida terrängbanan :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 072
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp