Idétips till julklädsel i London!

pollux

Trådstartare
Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och ska vara i London i 5 dagar. På julafton ska vi först på atfternoon tea med jultema på The Ritz och därefter går vi till Royal Albert Hall för en julkonsert. Kvällen avslutas troligen med en midnattsmässa i någon katedral.

Problemet är att jag är såååå ointresserad av kläder och inte har någon som helst koll på vad som anses vara snyggt eller inte :-(. Till vardags går jag mest omkring i konsert t-shirts och jeans typ. Men jag älskar att klä upp mig och göra mig fin (vilket händer ca 1 ggn per år typ...) och det här borde ju vara ett bra tillfälle till det tänker jag 😁

Ge mig tips please!
Jag tror att jag lutar mot svart klänning, med detaljer i antingen sammet eller genombruten spets, kanske lite glitter. Absolut inte volanger eller stormönstrat!
Jag är lång, 1,78, lite överviktig runt magen med smala ben. Höfterna är bredare än axlarna vilket gör att spikraka klänningar ser helkokko ut på mig, annars hade jag gärna velat ha något sånt.

Kan även tänka mig svarta, tighta ev lite glansiga byxor med någon snygg top upptill.
Jag har surfat runt på olika webbshoppar i ett par veckor nu men hittar inte rätt.
 
Jag hade valt en klänning, av passande typ utefter kroppsform, gärna lite dressad/proper/linjär, strumpbyxor, inte alltför tjocka.
Ett par skor med liten klack, gärna täckt tå, kanske en kofta/kavaj/sjal, sen kanske ett par mer bekväma promenadskor i väskan att ha utomhus.
Ytterst en kappa, jag föredrar ullkappor eller en äldre päls jag ärvt. Kanske en halsduk/sjal, mössa, handskar och en väska, kanske även en cluch att ha inomhus.

Kul med London över jul! :bump:
 
Om du satsar på klänning vilket säkerligen blir jättefint kan det vara skönt att ha en snygg poncho över om det är kallt. Den kan du ta av dig enkelt inomhus och är rätt skönt att ha om det är kallt ute
 
glöm inte att ha en frisyr som håller om det blir traditionell engelsk julmiddag när man drar crackers och sedan måste alla sätta på sig kronorna av silkespapper som ligger inuti :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp