Idétorka..

Vica

Trådstartare
Ja, som sagt, jag har idétorka..

Ska hjälpa lilltjejen i stallet imorgon med lite markarbete och jag vet inte vad jag ska hitta på för övningar.. Hon har ridit i 4år och har just nu en hyrponny som inte gärna jobbar under sig och tycker att det är jobbigt att gå i böjd form.

Sist jobbade vi med framåtbjudning, vi red "korrekta hörnpasseringar" (när man flyttar ut baken så det blir som en kvadrat el liknanade). Vi jobbade med att öka/minska volten samt, pga banans dåliga underlag, endast lite på volterna i galopp..

Någon som har lite tips på bra övningar som man kan göra?

Alla tips mottages tacksamt (och gärna snarast så jag hinner läsa allt tills imorgon!):bump: :bow:

Sv: Idétorka..

Cavalleti är ju alltid bra.
Hjälper till att få ponnyn att trampa under sig mer också

Cavalleti på både rakt och böjt spår, trav och gallop bommar,
övergångar m.m. Göra vissa övergångar och rörelser vid en förutbestämd punkt

Hinderbana kanske? (tänk Trailbana)

Lite slalom, rygga mellan bommar, vända i en ruta av bommar osv

Saken är den att jag har två hela bommar och en som är av på mitten så hinderbanan blir svår att göra likså cavalettin även om det var två mycket bra idéer!

Vad kan man egentligen när man ridit på ridskola i 4 år?

dra sträck i marken med foten som markeringspunkter för olika händelser! hästen kanske inte reagerar särskilt men ryttaren rider mer aktivt om hon vet att hon måste göra halt på ett ställe och mellan två linjer på ett annat etc... Rider hon aktivt börjar hästen jobba mera aktivt! Lägg in många övergångar och många böjda spår och se till att hästen springer på friskt framåt så ska det nog gå superbra!:banana:
Lycka till i morgon:bump:

Saken är den att jag har två hela bommar och en som är av på mitten så hinderbanan blir svår att göra likså cavalettin även om det var två mycket bra idéer!

Det finns möjligtvis inte några brädor/plankor som du kan låna så länge?
Slalom - Koner, hinkar, blomkrukor.

Serpentiner kanske kan vara något.. I varierande storlekar, små snäva, stora lite lättare.

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)... 2
Svar
27
· Visningar
4 656
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka