Bukefalos 28 år!

Idiotfilter

Houdinie

Trådstartare
Jag skulle vilja ha et idiotfilter på alla sociala media. Nu har jag manuellt fått lov att plocka bort vilka personers inlägg jag inte vill se på facebook, och blocka personer här som mest skriver strunt, men även en blind höna finner ju ibland ett korn... tänk om man kunde blockera dumheterna och inte personerna!?

Jag skulle vilja ha ett filter som känner av vad jag skulle bli irriterad av och sedan döljer det automatiskt. :idea:
 
Sv: Idiotfilter

+ 1 på den! :D

På Facebook kan man ju dölja, eller som det nu heter - sluta följa - irriterande människor på Facebook. Visst kan man ta bort folk också, men jag har vänner som jag gärna träffar men som är apjobbiga på fejan :p

Kommentarer på Youtube och tidningar borde också ha en funktion där man kan dölja. Jag vet inte hur rasister och sverigedemokrater lyckas att få varenda artikel att handla om invandring och muslimer! :crazy:

Ett youtubeklipp om en dokumentär om svärdfisk och så scrollar man ner och läser sida upp och sida ner med desillusionerade inlägg om illuminati, zeitgest och muslimer :rofl:
 
Sv: Idiotfilter

Jag tycker det är rätt roande att läsa, skaka på huvudet och förfasa sig över vad "idioterna" skriver och lägger upp i diverse forum och sociala medier. :D
 
Sv: Idiotfilter

Jag skulle vilja ha et idiotfilter på alla sociala media. Nu har jag manuellt fått lov att plocka bort vilka personers inlägg jag inte vill se på facebook, och blocka personer här som mest skriver strunt, men även en blind höna finner ju ibland ett korn... tänk om man kunde blockera dumheterna och inte personerna!?

Jag skulle vilja ha ett filter som känner av vad jag skulle bli irriterad av och sedan döljer det automatiskt. :idea:

Det låter ungefär som det "första aprilskämtet" som SONY hade för 30 år sedan.
De gick ut stort med att nu hade deras värstingstereo ett i o urkopplingsbart dragspelsfilter. Detta fick dåvarande tv-personligheten och dragspelshataren Sten Broman att applådera:D
 
Sv: Idiotfilter

Jag skulle vilja ha ett idiotfilter utanpå öronen så jag slipper höra alla dumheter!
Idag kom det in en kund och ställde sig och mässade för mig och min kollega hur hoppet snart var ute, att vi borde ge upp och lägga oss ner för att dö för snart har muslimerna invaderat oss och ska göra mitt liv som kvinna till ett helvete.
Vad ska man säga liksom?:crazy:

Eftersom jag är helt överkänslig mot att bli delgiven allt ordbajs folk ständigt måste häva ur sig mår jag hemskt bra utan facebook.

Ville bara häva ur mig det;)
 
Sv: Idiotfilter

Sedan mitt arbete för x antal år sedan som telefonist på statlig myndighet har jag redan ett väl utvecklat idiotfilter i öronen. Utan det hade nog min hjärna briserat på grund av konstiga samtal från rikspuckon.
 
Sv: Idiotfilter

Jag skulle vilja ha ett automatiskt idiotfilter mellan mig och och min omgivning så att jag inte behöver må dåligt för all hur illa vissa i omgivningen beter sig.


Ptr
 
Sv: Idiotfilter

Problemet är väl snarare vad som kan anses som idioti i sammanhanget.

Blev nyligen bortsorterad av en arg människa för att jag höll mig till ämnet samt försökte komma med några konstruktiva förslag samt försöka undvika tyckande i frågan!

Jag ansågs väl då vara en idiot, men kan väl så här i efterhand konstatera att även om den andre inte är idiot i vid bemärkelse så bar den sig dumt åt.

Men det hade ju varit praktiskt att inte bry sig överhuvudtaget, helt enkelt bara ge fan i att försöka bidra med nåt vettigt.

Så hur ett sånt filter nu skulle funka utan att det blir åsiktsregistrering och krav på hjärntvätt, det är en allvarlig nöt i sammanhanget.
 
Sv: Idiotfilter

kl

Jag har typ inga idioter på fejjan, dom som funnits är borta :D ...på buke finns ignknappen som jag använt mig av , inte direkt för det är idioter men för att dom beter sig jävligt korkat ...fast det kanske är samma sak :p
 
Sv: Idiotfilter

På facebook har jag en bekant som skriver så korkade inlägg att jag blir riktigt generad. Hon citerar och håller med inlägg som säger emot varandra och sedan "avslöjar" hon diverse konspirationer och verkar tro på allt och inget hur korkat det än är. Hon är i min ålder men lägger ut bilder på sig själv där hon poserar och plutar som en tonåring.

Ibland undrar jag om hon med flit spelar dum bimbo, men de svar hon får verkar tyda på att det är hennes sanna jag. Vi umgicks på gymnasietiden och hon verkar ha blivit kvar där mentalt. :crazy:
 
Sv: Idiotfilter

På facebook har jag en bekant som skriver så korkade inlägg att jag blir riktigt generad. Hon citerar och håller med inlägg som säger emot varandra och sedan "avslöjar" hon diverse konspirationer och verkar tro på allt och inget hur korkat det än är. Hon är i min ålder men lägger ut bilder på sig själv där hon poserar och plutar som en tonåring.

Ibland undrar jag om hon med flit spelar dum bimbo, men de svar hon får verkar tyda på att det är hennes sanna jag. Vi umgicks på gymnasietiden och hon verkar ha blivit kvar där mentalt. :crazy:

Fast om jag stör mig på nån så tar jag bara bort den personen , livet är för kort för att ha sånt o reta sig på :heart
 
Sv: Idiotfilter

Fast om jag stör mig på nån så tar jag bara bort den personen , livet är för kort för att ha sånt o reta sig på :heart

Jag håller med MEN vissa människor har ju andra sidor som överväger så man kanske väljer att ha kvar denne i sitt liv i allafall. Jag har en sån nämligen, hon gör mig helt trött ibland med sina diller men är en sån fin vän så jag bara inte kan göra slut med henne.
DÅ skulle det vara bra med ett sånt där idiotfilter:D
 
Sv: Idiotfilter

*kl*

Jag hade en fb-vän som dagligen stod för underhållningen i form av bilder och statusuppdateringar. Egentligen ingen jag kände men hon la till mig som vän vid något tillfälle. Jag kan tillägga att jag använder inte fb för att lägga ut en massa riktigt privata saker utan mest som ett sätt att hålla lite kontakt med människor. En dag kunde jag inte hålla mig från att kritiskt kommentera ett av personens dummare inlägg så hon tog bort mig som vän. Inte för att det gjorde mig något men jag kan faktiskt sakna hennes bilder och inlägg som alltid skrevs med total avsaknad av självinsikt.
 
Sv: Idiotfilter

Skulle va bra att ha. Ibland blir man bara irriterad och frustrerad.

Samtidigt kan jag tycka att det är underhållande att få en inblick i hur vissa tänker :D Har man en dålig dag är det väl bara att skita i fejjan, eller vad det nu är.

"Varför ödsla tid på idioter om det inte är nödvändigt?"
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 717
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 753
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 889
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp