Idiotiska män!

Du, jag och samtliga människor begränsar sig för att det finns idioter i världen. Det är bara en fråga om nyanser.
Visst.
Men bland vänner så måste man kunna slappna av och slippa det eviga riskkalkylerandet.
Det är ju bl.a. vad vänner är till för, att tillhandahålla en trygg miljö där man inte skall behöva vara rädd.
Vänner måste man kunna lita på.
Annars så är de ju inga vänner utan snarare ovänner.
 
För att det blir fler våldtäkter då.
Av det totala antalet våldtäkter mot personer över 15 år utgjordes 27% av gärningsmännen av flyktigt bekanta medan 32% av gärningsmännen var inom en nära relation (BRÅ 2005).
Utan att veta hur många de nära respektive flyktiga relationerna var totalt, så går det förstås inte att dra för stora växlar på dessa procenttal. Men betänker man dessutom att mörkertalet anses vara större för våldtäkter inom nära relationer än för våldtäkter begångna av flyktigt bekanta eller okända, så tror jag ändå att man kan argumentera för att det är en hanterbar risk att ligga i samma säng även utan att ha ett förhållande.
 
Nej det är absolut logiskt.
Då våldtäkt i nära relation är mycket vanligare än när det kommer till vänner.

Nej, det är det inte. Du kan ju inte frångå frekvensen. Det är ju inte så att kvinnor sover lika ofta med en killkompis som med sin man/sambo/pojkvän.

Sedan är begreppet nära relation luddig om man läser brås rapport.
 
Nej, det är det inte. Du kan ju inte frångå frekvensen. Det är ju inte så att kvinnor sover lika ofta med en killkompis som med sin man/sambo/pojkvän.

Sedan är begreppet nära relation luddig om man läser brås rapport.
Sååå våldtäkter sker bara när det är dags att sova? Inte så att det kan ske när som helst på dygnet eller när de inblandade är helt vakna även från början osv?
 
Vet inte om det var ett svar till mig men om det var det: ja, absolut. Vad jag menade förhoppningsvis skulle rensas var de få inlägg som redan skrivits, för att stoppa ett tjafs från början. Det är så trist när trådar låses istället för att ett bråk stoppas i tid.
Det var en generell uppmaning efter att ha sett att flera trådar spårar ur i skit bara.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 832
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp