Idiotiska män!

Jo det är relevant.
Tråden handlar om Idiotiska män.
Och dessa pedofiler hör verkligen till den kategorin.

Det kan jag iofs hålla med om.

Kan du vara vänlig och svara på min fråga nu?

Låt mig fråga dig om du skulle rekommendera din dotter att sova i samma säng som en killkompis?
 
Låt mig fråga dig om du skulle rekommendera din dotter att sova i samma säng som en killkompis?
Jag tar för givet att du skämtar?
Men jag anser att det saknar relevans om kompisen är kille eller tjej.
De skall ha kontroll på sig själva i alla lägen ändå.
Män är inga djur som kvinnor måste akta sig för.
Män har ett eget ansvar att kontrollera sig.

Nåväl så har min dotter så trevliga kamrater att de på inget vis behöver akta sig för att dela säng.
Det hittar inte på dumheter vare sig i vaket tillstånd eller i sömnen.
 
Jag tar för givet att du skämtar?
Men jag anser att det saknar relevans om kompisen är kille eller tjej.
De skall ha kontroll på sig själva i alla lägen ändå.
Män är inga djur som kvinnor måste akta sig för.
Män har ett eget ansvar att kontrollera sig.

Nåväl så har min dotter så trevliga kamrater att de på inget vis behöver akta sig för att dela säng.
Det hittar inte på dumheter vare sig i vaket tillstånd eller i sömnen.

Ok, vad hennes killkompisar gör i sömnen vet du inget om. Däremot är den naiva inställningen orsaken till att det blir massa våldtäkter mellan s.k. "vänner".
 
Man kan ju välja också vad man svarar på och göder i diskussioner.
Vet inte om det var ett svar till mig men om det var det: ja, absolut. Vad jag menade förhoppningsvis skulle rensas var de få inlägg som redan skrivits, för att stoppa ett tjafs från början. Det är så trist när trådar låses istället för att ett bråk stoppas i tid.
 
Ok, vad hennes killkompisar gör i sömnen vet du inget om.
Jo faktiskt. Jag brukar sova i samma rum som dem ibland.
Så det vet jag med säkerhet.
Däremot är den naiva inställningen orsaken till att det blir massa våldtäkter mellan s.k. "vänner".
Sådant förekommer inte bland min dotters vänner.
De som vet med sig att de liksom du kan tänkas ha sex i sömnen ser ju till att inte utsätta sig för en situation där det kan bli fel.
Det ansvaret vilar på den som gör konstiga saker när den sover och inte på omgivningen.
D.v.s. ansvaret för att du inte gör något dumt vilar på dig även om det dumma skulle ske i sömnen.
Nu så vet ju just du att du upprepade gånger har haft sex i sömnen vilket gör att just du måste vara noga med att inte hamna i en riskabel situation.
Det ansvaret ligger inte på vare sig kvinnor, flickor eller deras mödrar.
Det ligger på dig och bara på dig.
 
Jo faktiskt. Jag brukar sova i samma rum som dem ibland.
Så det vet jag med säkerhet.

Sådant förekommer inte bland min dotters vänner.
De som vet med sig att de liksom du kan tänkas ha sex i sömnen ser ju till att inte utsätta sig för en situation där det kan bli fel.
Det ansvaret vilar på den som gör konstiga saker när den sover och inte på omgivningen.
D.v.s. ansvaret för att du inte gör något dumt vilar på dig även om det dumma skulle ske i sömnen.
Nu så vet ju just du att du upprepade gånger har haft sex i sömnen vilket gör att just du måste vara noga med att inte hamna i en riskabel situation.
Det ansvaret ligger inte på vare sig kvinnor, flickor eller deras mödrar.
Det ligger på dig och bara på dig.

Att ansvaret att inte våldta ligger på mannen betyder inte att han kommer att ta det ansvaret. Tråden handlar om idiotiska män och vi vet att det finns gott om idiotiska män som faktiskt inte tar det ansvaret. Då blir det en riskbedömning att göra för flickorna/kvinnorna. I Sverige sker det idag så många våldtäkter att om du ska envisas med att sova i samma säng som diverse män är det sannolikt att du blir våldtagen till slut. Då får kvinnan fråga sig om hon tycker att det är värt risken att bli våldtagen för att få sova i samma säng som killkompisar.
 
Senast ändrad:
Nej, det bästa är såklart om vi omedelbart kan ta bort möjligheten att frias för att man hävdar somnambulism i våldtäktsmål.

Att straffa människor för handlingar de själva inte har kunnat rå över är ingenting som hör hemma i ett modernt samhälle. Däremot skulle man kunna kräva att människor inom rimlighetens gränser tar steg för att undvika att ha sex i sömnen.
 
Att sova i samma säng som killkompisar eller att slippa att bli våldtagen.
Men vad har du för syn på män egentligen?
Man får väl se till att välja sina vänner så att man sållar bort idioterna.
I övrigt så kan man inte låta sitt liv begränsas av att vissa män är idioter.
Det skulle vara att acceptera att det är kvinnornas ansvar att se till att män inte våldtar.
Och det kommer jag aldrig att acceptera.

Du t.ex. vet ju om att du flera gånger har haft sex när du sov, du får se till att leva efter den begränsning som det medför.
Att alla andra skall begränsa sig för att du inte vet vad du gör när du sover är inte rimligt.
 
Men vad har du för syn på män egentligen?
Man får väl se till att välja sina vänner så att man sållar bort idioterna.
I övrigt så kan man inte låta sitt liv begränsas av att vissa män är idioter.
Det skulle vara att acceptera att det är kvinnornas ansvar att se till att män inte våldtar.
Och det kommer jag aldrig att acceptera.

Ja, det kan man välja att göra med de ökade risker det innebär.

Sedan skriver du att man väljer vettiga män. Betyder det att du skulle avråda din dotter från att sova i samma säng som en flyktig bekant?
 
Betyder det att du skulle avråda din dotter från att sova i samma säng som en flyktig bekant?
Ja oavsett kön.
Och även mina söner.
Flyktiga bekanta skall man vara försiktig med på alla sätt.
De kan orsaka problem på många olika vis.

Ja, det kan man välja att göra med de ökade risker det innebär.
Man kan inte sluta upp med att göra saker för att det finns idioter i världen.
Då så skulle samhället stanna.
Vi skulle ju alla vara tvungna att låta bli att ge oss ut i trafiken för där finns det ju rattfyllon.
 
Ja oavsett kön.
Och även mina söner.
Flyktiga bekanta skall man vara försiktig med på alla sätt.
De kan orsaka problem på många olika vis.


Man kan inte sluta upp med att göra saker för att det finns idioter i världen.
Då så skulle samhället stanna.
Vi skulle ju alla vara tvungna att låta bli att ge oss ut i trafiken för där finns det ju rattfyllon.
Fast det är ju en flytande skala. Du, jag och samtliga människor begränsar sig för att det finns idioter i världen. Det är bara en fråga om nyanser.

Att just frågan kring avrådande rörande flyktiga bekantskaper blir så uppförstorad beror på att vissa inte tar det för vad det är. Att göra riskbedömningar är en del av livet.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 832
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 802
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp