Idun provrider.

_Yggdrasil_

Trådstartare
Idag var det äntligen dax för Idun och provrida sin lilla häst. En mycket glad och nöjd tjej skrittade runt lite ute i trädgården. Jag var minst lika nöjd :D
Två fina foto blev det på Idun och hennes söta lilla häst Tornado:love:

24428043.jpg


24428045.jpg


OBS! Ignorera min fina mössa :p
 
Sv: Idun provrider.

De ser underbara ut tillsammans! Det ska ju börjas i tid för att det ska sitta sedan ordentligt! Lycka till!
 
Sv: Idun provrider.

Vad fina dom är!
Jag hoppas jag får köpa en liten ponny till Nikki snart.
 
Sv: Idun provrider.

*haha* ja han var väl sådär måttligt road. Det var två barn till här och red. Så Todde var lite små trött på dom tillslut. Men han var så snäll :love: Lät dom borsta och pyssla, till och med lilla Idun var inne i boxen opch hälsade på sin lilla häst!
Han är envis som synden men har ett hjärta av guld.
 
Sv: Idun provrider.

Vilken fin ponny! Är det en shettis? Snygg färg...

Min dotter (15 månader) har också fått en ponny, mest för att vi behövde en tredje häst :). Han heter Gaterley Goldhawk men vi kallar honom Hoss. Fick hans westernutrustning a´la minishettis idag med med posten, sååå gulligt :D

24462792.jpg
 
Sv: Idun provrider.

Min jänta fick sin första pony vid 6 månaders ålder. Det blev ridskola osv osv osv.

Vaccineringen tog fullständigt. Idag är hon 15 år, och vill inte se åt en häst:grin:
 
Sv: Idun provrider.

Min jänta fick sin första pony vid 6 månaders ålder. Det blev ridskola osv osv osv.

Vaccineringen tog fullständigt. Idag är hon 15 år, och vill inte se åt en häst:grin:
Av den anledningen ämnar jag låta mina barn tjata sig till en ponny när de är gamla nog att ta hand om den själv. :)
Jag räknar inte med att de kommer dela mitt intresse men hoppas av hela mitt hjärta att de inte kommer vilja spela fotboll eller hockey.
 
Sv: Idun provrider.

Av den anledningen ämnar jag låta mina barn tjata sig till en ponny när de är gamla nog att ta hand om den själv. :)
Jag räknar inte med att de kommer dela mitt intresse men hoppas av hela mitt hjärta att de inte kommer vilja spela fotboll eller hockey.

Här tjatas det för glatta livet på barnen som är 4 och 5½. Tanken är att det ska bli en ponny och skulleblivit en nu i höst men då blev visst mitt sto dräktigt så vi måste kolla vad det blir först.


TS: Ser helt underbart ut önskar mina hade en och skrutta på också.
 
Sv: Idun provrider.

Av den anledningen ämnar jag låta mina barn tjata sig till en ponny när de är gamla nog att ta hand om den själv. :)
.

Jag tror inte det har någon betydelse när man får sin första häst- antingen föds man till hästmänniska eller också inte :). Jag vet sådana som fått sin första ponny som nyfödd och fortsätter hela livet, men även sådana som ledsnat i tonåren. Jag hoppas min flicka har riktiga hästägargener- det bådar kanske gott att både mamma, pappa, mormor och moster håller på med hästar :angel:.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 646
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp