Ifor Williams, ingen tyst trailer ?!

Hrannar

Trådstartare
Besviken och lite chockad när min häst svettas och står o väger i trailern under färd! Relativ ny Ifor med step up och aluminium golv. Fundersam så prov åker jag själv och j-vlar vad det lever om ! Mkt ljud både framifrån och underifrån Besviken på en sådan ny och dyr trailer :-(.

Sv: Ifor Williams, ingen tyst trailer ?!

Mitt henra är extremt mycket tystare än Ifor Williams. Har haft oturen med sjuka föl och har åkt i transporten med dom,
så nu har man fått testa ljudnivån på flertalet släp. Mitt henra är hitills tystast. :)

ja jag har medåkt i ett ifor å fy fan va de skrammla å höll på.. Vårat star xr3000 låter nästan ingenting alls =)

Jag har köpt mig en Ifor enhästars, har åkt i den, på grusväg och jag tycker min går väldigt tyst. Jag fick tipset om att döva hästen när den åker transport. Kanske något att testa? Kan du inte prata med en återförsäljare och fråga om det finns något du kan göra åt det, bara en fundering.

Jag kör mina hästar i en -12, och har provåkt och varit väldigt imponerad av hur tyst den är :crazy:

Kanske går att täta/tysta den på något sätt? Har aldrig synat en sådan men kanske går det att sätta någon tätningslist av något slag någonstans för att få ett mer tystgående släp. Försök att luska ut varifrån ljuden kommer, om du inte vill sälja och byta.

Låter nästan som om de vore något fel på släpet. Luckor som inte stängs tillräckligt hårt utan står och slår lite?
Är det ett Ifor med en massa kedjor och sprintar är det kanske de som låter. Vet inte vilket år de ersatte många av sprintarna med andra lås i stället.

Har åkt en -11 och den var väldigt tyst och stabil. Även rädd/orolig häst som tidigare gått över bommen i annat släp står efter ett par turer blick stilla och sover.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka