Bukefalos 28 år!

Igångsättning.

Ingen resa är förlång för våra kurser! Garanterat dö kul! Våran tränare JL( skriver inte fulständigt namn bara skänd som gudinnan, gud och alsmäktigt duktig mäniska) Är helt otrolig mäniska att lära ut! :love: :love:
Att åka till Blekinge är bara skoj! du är mycket välkommen precis som alla andra! :)
 
:bump: :banana: :bump: :banana: så mycket ser vi fram i mott att du kommer ner. Nä inte så långtid kvarför det stömmar redan in anmälnigar. :D
 
Hjälp!!!! Maria har hädat....hon har kallat den svarte för Berra.
Hur skall Susanne kommar över detta :D :D.

Jag sägar minsann Berend....och viskar Berra bakom ryggen på Susanne :angel: :angel: :D.
 
+ Gottfrid.

Att ni var så onda hade jag aldrig anat... :p
Eller tja det har jag nog. ;)

Ni tycker inte att jag ska få säga mitt i dethär med??
 
Kan du väl få då.....eftersom det är dig vi skall slänga in till Berra......oj ursäkta Berend menade jag :D :D.
 
Men om jag inte tycker att detta e en så bra idee som ni tycker då...
*mumlar nått om elaka kompisar*

Berra förresten Bernard tycker jag låter bra.. :D
 
Visst är vi elaka :D :D.

Bernard....smakar på det...hmmmm...javisst helt okej för mig :angel: :D.

Nu får vi snart ducka, för loggar Susanne in så har vi problem :cool:.
 
o så får Tukey bli Bianka ;) :D.

Ehhhh snart kommer det att börja fara blomkrukor här.. Får väl vara stridsutrustad på nästa kurs...

Förlåt Susanne. :crazy:
 
Ja det blir bra...jag inte det med blomkrukorna förståss :D.

Men jag börja också bli orolig för den blivande hämdaktionen.

Har nämligen hört talas om den lilla svarta faran :angel: :D :cool:

Men vad fanken....vi säger ju Susanne fortfarande...eller???
 
+Gottfrid

Jag har i detta ögonblik rustat mig för dessa flygande föremål som kallas blomkruker. Sköld + hjälm tror ni det räker? :confused: nä ringbrunjan åker på ochså. :cool:

Okej tillbaks till ämnet. Hur skall jag göra med Kurre har börjat jobba honom på marken och han vevar bara med frambenen. :mad:fasen att jag skulle fösöka att lära honom spanskskritt. Snälla jag blir snart tokig hjälp!!!!! :crazy:
 
Ups... sorry... åter till ämnet.

Få honom att sluta veva???
Gör han det alltid? Ja menar även när ni leder honom? Eller bara när du uppenbart arbetar honom brevid dig.

Hur reagerar han på tömkörning?? Annars så kan det ju vara ett förslag att börja jobba därifrån. Samma sak med longering, arbete på lång töm... osv.. O sedan se hur långt du kan närma dig honom utan att han börjar sprätta med benen.
 
Och angående att du lärde honom spanskskritt..

Gjort är gjort ingen ide att gräva ner sig i det nu. Det är bara att jobba utifrån dom förutsättningar du har nu.

Man kan inte vara arg på sig själv för att man en gång gjort dumt pg. av kunskaper man inte hade, bara se till att man inte gör om det. O vara glad för att man faktiskt lär sig saker.
 
Grrr... vänta ni bara...

Jag har en sabel hängandes i arbetsrummet. Den är inte korrekt, den är inte tidstypisk, men eggen är VASS... :devil:

Med assistans av Berend fan é Boershoeckes ( han heter faktiskt så ) fäktande framhovar kommer ni att få er en dust ni sent skall glömma.

Det kommer nog lära er att kalla min häst för - kan inte ens ta det hemska ordet i min mun. Tänk vad ni gör med hans självbild, han kommer aldrig bli densamma igen :D

På tal om fäktande framhovar - säger precis som Anna - gör han ( Kurre ) det alltid eller bara när du ställer krav på honom?

/
Susanne, med sina hästar TUKEY och BEREND ( svarta hingsten går också bra, hälsar han )
 
Hjälp....nu är vi avslöjade.

Om jag ber om förlåtelse och jag tränar riktigt ordentligt på hans fullständiga namn (hade du köpehandlingarna framme som fusklapp när du skrev ut namnet) så kanske jag kan få nåd.

Och akta min häck har fortfarande så ont att jag inte kan rida :crazy:.

Men om jag tränar in Berr...ooops förlåt...Berends fullständiga namn och uttalar det korrekt tills nästa gång vi ses.....så kanske jag får lite nåd. Och kanske får ge den stolta springaren en liten ursäkta mig för mobbing klapp.

Och du.....självkänsla har han allt så det räcker och blir över, din vackra springare.

MVH Madde
 
Bara då det skall jobbas vid handen aldrig anars. Tömköra går jätte bratror jag fast jag har bara gort det med gord. Longerering inge problem där heller.
 
Vad ordet Berra? :angel:

Kurre fäktar bar med sinna framben såfort jag skall jobba honom för handen. aldrig anars.
 
Undrar om någon har något tips om hur även jag ska komma igång efter en knäskada på en MYCKET häst. :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp