Igenridningslektion i nybörjargrupp

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var så stressad förra veckan inför tävlingen så jag hoppade över att rida min vanliga torsdagslektion
Istället bokade jag in mig för igenridning i måndagens nybörjarlektion. Det kändes som en ganska bra nivå för min mosig hjärna :D

Gruppen i fråga har ridit allt från 7 månader till 3dje gången. En kvinna pratar inte speciellt bra svenska, och har liiiiite svårt hålla samma gångart som resten hela tiden. Instruktören får hela tiden ropa "A har du förstått?"

I alla fall var det markarbete, både skritt och trav men även galopp över en bom (nej hon som red för tredje gången gjorde varken trav eller galopp över bommarna)

Jag var uppsatt på Dejjan,
Dejjan och bommar kan vara lite :eek: då han gärna HOPPAR över markbommar i galopp.
Jag sitter även och fisrider på honom då jag är såååå rädd han ska bli sur om jag börjar kräva saker. Så töntigt

Första övningarna gick ganska bra trots min fegridning
Sen säger instruktörer att vi ska trava över fyra bommar och fatta galopp och över en enkelbom. Jösses vad det sög till i magen, men kände ju att jag kan sjutton inte banga inför nybörjarna.
Jihuuu tyckte Dejjan och bockade efter galoppbommen

Sen skulle vi rida de fyra travbommarna svänga i en båge och över tre bommar. Fick order om att korta honom ordentligt över de första för han sprang ifrån mig.
Det var så jobbigt att man var tvungen skutta och galoppera på stället en stund. Haha så himla söt

Funderar starkt på att köpa extralektioner varannan måndag och rida med nybörjarna på Dejjan. I alla fall tills jag slutar fegrida honom och börjar våga kräva lite arbete.
LE som har lektionen är även en suverän instruktör som jag verkligen gillar rida för så det blir två flugor i en smäll :idea:

Fick höra av nynybörjaren att hon tyckte det såg så himla bra ut :rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red ett helt pass markarbete i fredags där jag tom galopperade över bommarna O_o Men jag var totalt helt jävla slut efteråt. Satt på...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp