Bukefalos 28 år!

Ihopsläpp.

Rea

Trådstartare
Jag ska på semester inom en snar framtid och tanken är att en kompis till mig ska ha vår hund under denna tid. Jag har hanhund, hon har tik.
Hur gör vi på bästa sätt för att släppa ihop hundarna så de får träffas innan han helt plötsligt bara står där på hennes domäner? Kan tänka att det inte behöver bli helt enkelt kanske?
Är det en bra idé att träffas först på neutrala marker för lek och skoj och sen gå upp gemensamt i lägeheten.
Hur gör man?
Hade det varit min hund som fick hit en tik så skulle han springa i spiraler av lycka men det är ju inte helt säkert alla hundar reagerar som han;).

Har ni tips så pliiiiis delge!
 
Sv: Ihopsläpp.

Jag skulle ta en långpromenad med hundarna på neutral mark så ingen behöver vakta sitt revir. Sen när de förhoppningsvis har nosat av varandra, lekt och är lite trötta i huvudet så går ni hem till lägenheten där de ska vara tillsammans. Ta en fika, sitt ner och ta det lugnt så det är ok för hundarna att sova och slappna av tillsammans inomhus.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
720
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 841
Senast: Nota
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 637
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 857
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp