Ihopsläpp av hästar, avmaska?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Meya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 710
M

Meya

Hej!
Det är så att jag ska på ridläger med min häst i sommar och den ska släppas i samma hage som massa andra hästar från olika stall.
Är det något speciellt jag ska tänka på? Måste man avmaska eller så innan?
Jag brukar alltid göra det innan betet men jag är inte säker på om dom andra gör det...

hur ska jag göra?

Sv: Ihopsläpp av hästar, avmaska?

Om du är osäker på maskstatusen på stället du ska till så håll koll EFTER du varit där om hästen plockat upp smitta. Innan ska du självklart se till att din häst är ren, dvs träckprov redan på våren och sen avmaskning om det behövs.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
427
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur