IKEA prylar...

Empalie

Trådstartare
Fick många presentkort på ikea när jag fyllde år. Håller på och bygga stall precis så det var tanken bakom önskningarna att kunna köpa grejer därifrån. Jag vet ju att det finns många bra saker där men ge mig era BÄSTA tips på saker från just ikea!!!!!!

Sv: IKEA prylar...

Jag gillar deras handukshängare med värme i - perfekt att ha i sadelkammaren till allt möjligt som kan bli blött och kallt. De har också en tredelad (eller fler) handdukshängare (produktnamn Baren)som är superbra att hänga upp schabraken på. I övrigt är ju IKEAs backar och lådor i alla möjliga utföranden suveräna att förvara diverse hästutrustning i - speciellt de med tillhörande lock som gör att man slipper damm och smuts på sånt som annars gärna ligger länge i sadelkammaren.
Detta var det första som slog mig, men jag kommer säkert på mer som kan vara användbart.

jag hittar ingen med värme i, kollade hemsidan, vill du skriva ut namnet på den?

Tror de ska ha sådana där vakuumförpackningar:idea:
Perfekta att förvara tex. vintertäcken i under sommarn... Tar inte lika mycke plats då:)

Gorm (?) hyllorna sväljer rätt mkt. Tror de heter Gorm iaf...de är som Ivar-hyllorna men har kraftigare stomme och djupare.

Vi har ett badrumshögskåp (som jag tror är från Ikea) i sadelkammaren som medicinskåp + förvarning av småsaker t.ex. broddar. Skåpet är smalt (30-40 cm) och va 2 m högt. Lätt att placera även om man inte har mycket plats!

Fick många presentkort på ikea när jag fyllde år. Håller på och bygga stall precis så det var tanken bakom önskningarna att kunna köpa grejer därifrån. Jag vet ju att det finns många bra saker där men ge mig era BÄSTA tips på saker från just ikea!!!!!!

Byxhängarna är kalas att hänga schabrak på! Ser snyggt och prydligt ut. Vi blev inspirerade i "hur ser det ut i er sadelkammare"-tråden till att göra detta i vår nya sadelkammare! Dessutom har vi köpt hyllorna 'Lack' till hjälmarna - en för varje hjälm men det finns ju stora Lackhyllor också, ett gäng krokar (varför bara ha de klassiska stallkrokarna?), spegel och expedithyllan med 2x4 fack med några korgar (varför låta alla fula reservgrimmor hänga framme?) på IKEA också. I sadelkammaren har vi draperier för hyllorna (för att det inte ska se rörigt ut och skydda från damm). De är förvisso inte inköpta på IKEA, men där finns det mycket sådant annars!

Jag tycker att de stora plastlådorna avsedda för återvinning är suveräna att ha foder i. De kan staplas på varandra och ändå öppnas, heter Sortera.

Mitt bästa IKEa-köp är stora krokar för 9 kr, perfekta att hänga grimmor och annat på...... Dom är silverfärgade med röd plast i ändarna, tror dom heter Broder... Finns i "garagekollektionen" och så de klassiska påsarna till höet förstås!

Just de krokarna tycker jag också är toppen :)
Jag har gjort selhängare av dessa, tre stycken på rad varav den i mitten lite längre upp och upp&ned. Funkar otroligt bra att hänga däckeln på!

Ska du ha diskbänk i din sadelkammare så har dom en PERFEKT modell lagom stor med ett skåp under och galler vid sidan, där man med fördel lägger alla benskydden på tork efter man tvättat av dom :love::love:

Hmm.. Mycket jag tänkte tipsa om har ju redan nämnts, nämligen de "stora IVAR-hyllorna" som nån sa hette GORM, byxhängare till schabrak, plastbackar med lock (speciellt de som kan staplas och öppnas ändå)
Sedan såklart höpåsar ;) och så har det en "plastgrej" som man har t.ex. soppåsar i. En avlång, rund men platt mot väggen sak med botten. Stora hål i plasten. Skitbra för benlindor (4 fleece passar perfekt i), ställa ridspön i osv... Och passar bra på GORM-hyllorna :D

Jag har flera sektioner av hyllan billy i min sadelkammare inklusive en med glasdörrar och så även en hörnsektion. De är väldigt praktiska, särskilt den med dörrarna för man slipper damma så ofta. Hörnhyllan är väldigt rymlig och där lägger jag de täcken som inte används för tillfället.

Skolådorna i plast som man sätter på väggen är perfekta att förvara lindor och skydd i!

Jag tycker att de stora plastlådorna avsedda för återvinning är suveräna att ha foder i. De kan staplas på varandra och ändå öppnas, heter Sortera.

Jag har just skickat en beställning med min mamma som skulle till IKEA idag. 6 lådor ska det bli, och jag hoppas det passar! Det vore så skönt att slippa alla hinkar, påsar, m.m som står i hela sadelkammaren!

Dessa trådkorgar är superbra att lägga benskydd, lindor och allt smått.
CIMG2762.jpg

Byxhängarna är SUPER att hänga schabrak på:
CIMG1978.jpg

Jag har även vita platslådor till fodret men hittade ingen bra bild.

Jag gillar IKEAs stabila och fina träpall, när man ska upp på 170-kusen.

/S

Trådkorg-systemet heter Antonius tror jag. Det finns andra delar också, jag har en tvättsäck på stativ och en hylla med trådbackar. Det finns hjul till dem också om man vill ha det.

Äntligen så ska jag få en sadelkammare!
Hittade denna tråden och var ju jättebra tips!
Någon mer som har fler tips?

Detta är från tvättstugeavdelningen, står "torkställning" på lapparna men alla ser väl att det är en schabrakhängare?! :confused:

:D

img_1028c_106245193.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick precis en notis om att jag varit här i 20 år. Iofs har jag varit här längre än så, men det var under ett annat nick. 20 år är en...
Svar
1
· Visningar
411
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 329
Senast: Johanna1988
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 801
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 884
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka