Illamående

AgentCarter

Trådstartare
Jag har blivit helt sjukt illamående sedan snart två veckor tillbaka. Jag har sedan jag var gravid sist haft lätt för att bli illamående men nu är det riktigt jobbigt. Jag är så illamående att jag blev tvungen att tom ta ett gravtest:p
Jag hittar inget riktigt mönster i det (hungrig, just vaknat, varmt, sitter i bilen osv) utan jag är rätt och slätt så illamående att jag ganska ofta funderar på om jag kanske borde gå och spy lite. Det känns som om det sitter mest i halsen dessutom O_o

Jag tycker inte alls att jag befinner mig i en stressande situation just nu, var körigt för ett litet tag sedan på jobbet men det har både blivit normalt igen och då kickade mina vanliga stressymptom igång och har försvunnit.
Jag tyckte jag var bättre nu när jag åkte hemifrån några dagar, kom hem igår och idag nu på kvällen är det jobbigt igen. Semestern var dessutom allt annat än lugn:p
Har funderat lite på om det skulle kunna vara vattnet (egen brunn) men då borde de andra i släkten med vara dåliga men jag är den enda som klagar.
Har någon en idé vad min kropp håller på med nu? Är frisk i övrigt förutom en lättare nästäppa som hängt med snart en månad.
 
Jag spyr av stress och ångest, så i mina ögon låter det inte osannolikt att det är stressen som är en utlösande faktor i ditt fall.
 
Fast jag ser ingen som helst anledning till att vara stressad nu, jag är inte ens stressad. Det var en knapp vecka som var jobbig på jobbet, en dag fick jag stressymptom. Sedan dess har allt flutit på riktigt bra och jag jobbar helt underbara tider med underbara personer.
 
Dyspepsi? Nåt med magmunnen? Jag har mått illa till och från de senaste tio åren. Blev till slut hjälpt av Ranitidin som minskar magsyran. Jag mådde oftast som sämst efter perioder av stress, dvs när man pustade ut efteråt. Det gav iaf mig illamående i tid och otid, kunde komma precis när som helst och höll i sig länge.
 
Jag har blivit helt sjukt illamående sedan snart två veckor tillbaka. Jag har sedan jag var gravid sist haft lätt för att bli illamående men nu är det riktigt jobbigt. Jag är så illamående att jag blev tvungen att tom ta ett gravtest:p
Jag hittar inget riktigt mönster i det (hungrig, just vaknat, varmt, sitter i bilen osv) utan jag är rätt och slätt så illamående att jag ganska ofta funderar på om jag kanske borde gå och spy lite. Det känns som om det sitter mest i halsen dessutom O_o

Jag tycker inte alls att jag befinner mig i en stressande situation just nu, var körigt för ett litet tag sedan på jobbet men det har både blivit normalt igen och då kickade mina vanliga stressymptom igång och har försvunnit.
Jag tyckte jag var bättre nu när jag åkte hemifrån några dagar, kom hem igår och idag nu på kvällen är det jobbigt igen. Semestern var dessutom allt annat än lugn:p
Har funderat lite på om det skulle kunna vara vattnet (egen brunn) men då borde de andra i släkten med vara dåliga men jag är den enda som klagar.
Har någon en idé vad min kropp håller på med nu? Är frisk i övrigt förutom en lättare nästäppa som hängt med snart en månad.

Hear, hear.
Jag är en väldigt åksjuk person i vanliga fall, och kan lätta känna yrsel och illamående. Min bästa vardagstrick är att skiva ner ingefära i vattenflaskan/-glaset. Det fungerar för mig :)
 
:pO_o kan inte radera smileyserna.


Jag tyckte jag var bättre nu när jag åkte hemifrån några dagar, kom hem igår och idag nu på kvällen är det jobbigt igen. Semestern var dessutom allt annat än lugn:p
.

Om jag tolkar den meningen låter det som att illamåendet är lite kopplat till din hemmiljö på något vis :)
 
Om jag tolkar den meningen låter det som att illamåendet är lite kopplat till din hemmiljö på något vis :)
Jo, det är vad jag med funderar på. Därför jag började fundera på vattnet. Eller så är jag skendräktig.
Men kan inte komma på vad som felas i hemmiljön för att jag ska må så här.
 
Hear, hear.
Jag är en väldigt åksjuk person i vanliga fall, och kan lätta känna yrsel och illamående. Min bästa vardagstrick är att skiva ner ingefära i vattenflaskan/-glaset. Det fungerar för mig :)
Tänkte köpa med mig det nu när jag ändå måste till stan och prova. Jag förväntar mig mirakel!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 964
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 592
Senast: kma
·
Kropp & Själ Aspbergers fanns inte hos kvinnor när jag var liten, inte ens ADHD diagnostiserades hos tjejer. Jag är född 1987. Min mamma är utbildad...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
9 601
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp