IM-klient med OTR?

Tigertofflan

Trådstartare
Har använt Digsby i många år, men nu är jag på jakt efter en IM-klient med stöd för OTR-chattar. Drog ner Pidgin för ett tag sedan men gillar det inte alls.

Jag skulle vilja ha en klient med minimalistiskt utseende, gärna att jag kan ladda ner nån slags skin och därmed ha nån slags valfrihet. En klient som är stabilare än Digsby på att skicka filer.

Så. Tips från bukes datorkunniga?

Jag kör Vista förresten.

Sv: IM-klient med OTR?

Okej, har precis provat Trillian en timme, och gilalr det halvt. Lyckades inte förstå hur jag fixar en OTR-plugin till den, dock. Inte helt förtjust i chattfönsternas utseende heller. "bubble"-versionen är för klyddig och standardversionen är för mIRCig :P Fönstret med kontakterna gillar jag dock.

Provade Miranda en liten stund precis. Jag gillar det, tror jag, men fan vad knepigt det var att installera skins till den! Funkar inte att bara lägga in i plugins-foldern, och guiderna google ger mig makes no sense. Hjälp?

Har avinstallerat sålänge.

Jo, Miranda är inte helt användarvänligt.

1. Aktivera Modern Contactlist eller vilken clist du laddade hem skin till under Options -> Addons
2. Starta om.
3. Nu bör det finnas nåt under Options -> Style

Vill du byta utseende på meddelandefönstret får du krångla lite mer, beroende på vad du använder, men troligt är att du måst gå in under "classic options", finns en halvdold länk under Options.

Jag gillar Miranda, men är ju lite pilligt att få det som man vill ha det.

Alltså... I Options har jag bara en "Plugins"-undermeny, ingen som heter "Addons". I "Plugins" hittar jag enmassa .dll-filer, varav en heter clist_classic.dll. Närmre än så kommer jag inte. Provade att kryssa av den, och starta om, men den var ikryssad när programmet startade igen.

Jag är lost. Kör v0.9.11, om det kanske är där det inte stämmer.

Ah, okej, jag tror jag förstår! Så det finns olika clists för olika skins, så att säga? Eller funkar tex den du länkade till till "alla" skins?

Edit: Fast nu tror jag att jag förstår ännu bättre! Ska pilla lite, återkommer säkert med fler frågor :D

Senast ändrad:

Mer korrekt är väl att det är olika skins till olika kontaktlistplugins. Och samma sak gäller meddelandefönster. Den stora för- och nackdelen med Miranda är att det finns så enormt många inställningsmöjligheter.

Ja, då kanske det är Miranda och Sharpless som tänker hjälpa mig förstå hur datorer funkar lite bättre nu då! Jag känner mig redan jättebildad! Jag lyckades få på ett skin på mitt kontaktfönster! :bump:

Nästa fundering är hur jag får matchande skin till mina konversationsfönster. Har du nån liten smart guide till det också, eller ska jag fråga google?

Jag har en grupp kontakter som ligger i samma fönster som kontaktlistan, men liksom under, utanför scrollen. De har mirandas lilla logo framför sig och är alla grå. Jag skulle vilja ta bort dessa, så jag gick in i inställningarna och kikade. Där tror jag mig ha snokat fram att det är kontakter som är sparade lokalt. Följdfrågor;
1) Kan jag välja att inte visa dessa lokala kontakter nånstans i inställningsmenyn?
alt. 2) Var finns alla dessa kontakter sparade på min dator? :crazy:

Jag gav upp det där med att skinna konversationsfönsterna. Blev nöjd med lite ändringar bara. OTRen gick dock fint att få rätt på! Lite stolt! :D

Nu äre bara en liten grej kvar innan jag kan känna mig nöjd för ikväll :p Varje gång jag startar Miranda, får jag upp en liten popup som heter "Change online message", vet du på rak arm hur man gör för att den inte ska visas?

Options -> Status -> Messages, välj Online i drop-down-listan, om det inte redan är valt, sedan kryssa för "Do not pop up dialog ...", eventuellt också "Do not reply to requests ..."

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka