Imorse trodde jag att illamåendet satte igång... men...

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare Fisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 921
F

Fisa

Det var vinterkräksjukan:crazy:
först mådde jag illa, sen fick jag grymt ont i magen och blev orolig att det var missfall på gång, sen kom diarren....

lite jobbigt var det att rida 4 hästar..

kan det vara farligt för barnet? är bara i v 5 tror jag.

Sv: Imorse trodde jag att illamåendet satte igång... men...

jag kan gladeligen informera om att jag är i vecka 6! yiihooo!

kan med fast inte lika glatt meddela att jag nu har börjat kräkas med.

Jag åkte också på vinterkräksjukan, fast strax efter jul, var då 7:e eller 8:e veckan. Hög feber, diarré och kräkningar. Min barnmorska sa att det inte var farligt för barnet och jag är ju gravid fortfarande så det gick ju bra, trots att jag inte kunde äta ordentligt på nästan en vecka!

Effektiv bantningsmetod, gick ner två kg på 1 dygn, dock inte så bra med tanke på barnet :angel:

Så nej, du behöver inte vara orolig!

Ett tips:
Drick coca-cola, 1 msk var 15:e minut och ev. resorb vätskeersättning, inget annat!

Krya på dig!!

Okul men ofarligt.

Ditt nick är lite kul i sammanhanget, törs du det med diarré? :p

Se till att dricka mycket bara så är det nog ingen fara.

hahha, nej det gör jag inte !:rofl::p

ja jag försöker dricka så mycket jag kan, har tom tvingat i mig blåbärssoppa *blääää*

fast jag kan enkelt säga att får jag välja väljer jag hellre två dagars detta än flera månaders gravidillamående:D

snart ska jag gå och köpa coca cola och ravioli, det äör ju lätt att få upp igen...:crazy:

men fyy vad rädd jag var igår när jag hade ont i magen hela dagen, bara väntade på att det skulle börja blöda :cry: skönt att det inte var det.

haha, så många smilisar har jag aldrig använt i ett och samma inlägg, kan man skylla på hormonerna? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 486
Senast: Edla
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 612
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 965
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur