Sv: Imovane och hallucinationer
Imovane har jag bara testat ett par dagar för att konstatera att de inte hade någon verkan alls på mig. Varken somnade, blev trött eller hallucinerade
Stilnoct däremot åt jag dagligen i ca 2 år, och upplevde hallucinationer ordentligt vid ett fåtal tillfällen, det var dock bara en gång som det var läskigt och jag visste alltid att jag hallucinerade. Småsaker som att jag typ kunde se typ en mus springa över golvet i ögonvrån eller så hände kanske 2-3 gånger, en gång hörde jag min styvfars röst som att han satt på sängen brevid mig och pratade (det gjorde han inte), en gång såg jag två tjocka killar som höll på att flytta mitt kylskåp

och en gång satt 3 magra afrikanska barn på mitt golv. Så det har helt klart varit knepiga grejer, men aldrig läskigt eftersom jag vetat så väl att det var just hallucinationer.
En gång var det dock riktigt läskigt. Jag var sjuk så jag hade ställt TV'n så att den stod vit fotändan av sängen riktad mot mig, och en stund efter att jag tagit tabletterna öppnade jag ögonen och såg någon som låg med armarna i kors ovanpå TV'n och bara stirrade på mig. Det var riktigt obehagligt men jag visste även då att det inte var verkligt och somnade så småningom ändå.
Min slutsats är att jag absolut hallucinerade ibland, och ganska ordentligt, men det var inte speciellt ofta (ofta var hallucinationerna samlade under några dagar, till exempel när jag var sjuk) och det var inte direkt läskigt. Det är ingenting som jag direkt tänkt på som en negativ effekt av tabletterna, då var minnesluckorna och min brist på omdöme efter att jag tagit dem betydligt värre