Impopulär Hambo !!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hambo

Trådstartare
Min Kille hade sin son denna helgen.
Vi har som vanligt haft JÄTTE kul !!
Sonen är 6 år,och det är väldigt mycket tjafs med
hans Psykskadade Morsa.
Nåväl vi satt och sjöng en barnvänlig julvisa tillsammans och
Plötsligt kom jag i håg en version av den sången
som Barnen sjöng för mig när jag jobbade på dagis.
Nåt sånt här : En Yrkesmördare han bor i Staden han mördar
människor mest hela dagen, han mördar stora..............

Och i hans fönster hänger ben och Armar och långa Tarmar....osv
Jag fick hitta på lite för jag kom inte i håg allt.

Min kille hörde inte när vi sjöng detta, men det gjorde hans mamma
i går kväll när vi lämnat honom !!!!!!!!!
Han sjöng den hela tiden för sin mamma och styvfar !
Det var inte populärt !!

Dom ringde och skrek och domderade och pratade om olämplighet
som förälder till min Stackars kille som är
betydligt lämpligare än vad dom är !!

Så jag ringde självklart upp henne och sa att det var lilla oskyldiga
jag som lärt deras son den !

Men vad ska jag säga i skolan när han sjunger den ???
Ja om dom nu skulle fråga dig svarade jag så kan du
ju alltid säga som det är, det är alltid lättast att h¨ålla sig
till sanningen ( Där fick hon sig en knäpp på näsan !)

Nu önskar jag veta från er kloka bukisar..........
Är jag direkt olämplig att umgås med sonen nu ???

Hej från Hambo som i alla fall är populär hos sonen !!
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Min dotter har så pass mycket fantasi att om du sjungit den för henne då hon var 6 år hade hon sett skyltfönstret framför sig och haft mardrömmar om det. Men barn är ju olika.
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Barn gillar ju när man gör om sånger och blir dom då hemska så är det ju bara plus.Bättre sjunga en hemsk sång som barnet gillar än att inte göra något alls tillsammans med barnet.Fortsätt att umgås med barnet och det finns de som är så mycket mer olämpliga. kram från Hjortron
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Jag har lite svårt för sådana där texter faktiskt, själv skulle jag aldrig lära mina barn något dylikt. Snappar de upp texten någon annanstans må så vara, men det har hänt att jag har sagt att de inte får sjunga sådant när jag hör. Så elak är jag :D
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Jag hade ÄLSKAT den som barn och tyckt du var världens roligaste :-) Alla har vi olika humor, så även barn. Halva nöjet är väl att chokera omgivnignen (och det verkar ni ju ha lyckats med) Men olämpligt? Näe, det kan jag inte tycka. Då finns det värre saker.
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Grejen är ju också att barnets pappa och jag har världens
problem med att hjälpa pojken att reda ut alla hans tankar
om alla läskiga filmer han sett, (Ej hos oss).Just nu har han väldiga funderingar över Hitler och hans soldater som han sett
någon film om, det var därför jag började sjunga om tarmar !!
Det var soldater som var mördade och tarmarna hängde utanför
osv...
Han slutade fråga om soldaterna efter "Min sång" :angel:
Han förstår ju att det är ett skämt !!
Tur det finns barn !!
Hej från en sjungande Hambo
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Hm ja min lillasyster var nog inte bra mycket äldre när hon sjöng den på julafton för hela släkten... Tack och lov är våran släkt väldigt toleranta så vad jag kommer ihåg så bröt de nog ihop av skratt och bjöd henne sen på godis... Men hon hittade på en väldigt massa "otäcka" texter till alla barnsånger... Hon är väldigt normal idag fast tala inte om att jag har sagt det! ;)
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Det finns en sångbok som heter "Pojkarnas sångbok" den är svart och har en döskalle på utsidan den innehåller såna visor, den gjordes just för att småkillar skulle hitta sånger som tilltalar dem istället för allt snuttegulligt.
Fast jag kan då tala om att tjejer gillar dem lika mycket.
Vi köpte in denna sångbok till dagis och det blev då inga protester från föräldrahåll.
Barn attraheras ju av såna saker, bättre att sjunga dem och kunna prata om det med vuxna än att sjunga dem i hemlighet och inte tordas bearbeta det hela med en vuxen om man skulle behöva det.
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Brorsan brukade sjunga denna när han var mindre(bamse låten):Liten Emma springer över vägen , kulsprutor smattrar, emma faller ner
Blod å slamsor täcker hela världen , liten emma springer aldrig mer.

Undrar om min bror gillar mej... :smirk:
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Min dotter var kring tre år när hon i kassakön på ICA högt och ljudligt sjöng Helan går... Kändes lite lätt pinsamt men jag överlevde.

När hon var något år äldre hörde hon mig sjunga en ganska grov nubbevisa för en väninna i telefon. Jag sjöng den EN gång. Ett par timmar senare sjöng dottern samma nubbevisa klockrent och helt felfritt för min mamma som kom på besök.

Idag är dottern 13 år och mår utmärkt. Inga men har uppkommit på grund av hennes mammas tviveklaktiga leverna och uppfostran.. :)

/FiaLotta
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Är det någon som kan texten. Det där är nog någonting som vi kan sjunga här och ha roligt åt.
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Hopsan "Min "tråd var flyttad !!
Ville bara tacka er alla för stödet !!
Mamman kommer nämligen att använda detta som
argument att pojkens pappa inte är lämplig !!!
Jag ska köpa boken med alla sånger och ev. ge den till
domaren i Tingsrätten !!
Hej från Hambo
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

I värsta fall kan du ju köra med argumentet att det var du å inte pappan som lärde sonen den sången :smirk:
Eller hänvisa till detta forum, det finns säkert tusentals traumatiserade bukefalist barn som blir massmördare när de blir stora ;) :devil:
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Herregud!
Dom lär sig mycket värre saker på dagis och skola.

Min son, visserligen hela 8 år, kom hem och sjöng "Vi är pojkarna som busar med flickornas m*sar"
Den hade han lärt av sin kompis.
 
Sv: Impopulär Hambo !!!

Den skivan har jag förbjudit min sambo (som är kvar i det pubertala stadiet) att spela så barnen hör.
Och till Hambo, man blir inte en olämplig förälder för att man lär barnen mindre rumsrena visor. Fast jättelämpigt kanske det inte var; dels om ni nu har problem med mamman sedan tidigare och dels så lär sig barnen såna visor ändå tids nog, man behöver nog inte snabba på processen hemifrån...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 598
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp