Trött och lessen på allt.

Sv: Trött och lessen på allt.

Inte så kul när man lagt nera flera tusen i pengar och timmar på att renovera den.
Men jag orkade inte bry mig om det just då tyvär.

Visst var det tråkigt när han gav sig på den, men jag tycker det är ännu värre när han ger sig på djuren. Mina älskade djur går före allt annat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Trött och lessen på allt.

Men herre gud!
Om han har sönder grejer för dig har det ju gått 48 steg för långt!
Kan man inte söka hjälp hos någon myndighet/polisen för att flytta från någon som är så destruktiv?
Där kan du ju inte vara kvar!

vet inte om det finns någon myndighet som kan hjälpa till med sånt.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Soc borde ju kunna hjälpa till?
De ska väl inte bara bistå med pengar utan "allmänt välmående"? Om man tänker på bebis oxå!
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Ok, då vet jag det. får prata med dom då.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Ok, då vet jag det. får prata med dom då.

Självklart, du blir faktiskt utsatt för ett BROTT när han hotar dig och har sönder dina saker.

Hur hade du resonerat om en helt okänd person hade gjort samma sak mot dig? Givetvis hade du kontaktat polisen. Det spelar ingen roll om man är tillsammans med någon, man har ändå inte rätt att göra så.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

men jag tycker det är ännu värre när han ger sig på djuren. Mina älskade djur går före allt annat.

Så han slår redan dina djur?

Hur mycket ska du acceptera?

I mitt tycke har han redan passerat en väldig massa gränser.:crazy:

/kt
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Håller fullständigt med dig! :bow:
Karln ska ut och det är riktigt snabbt. Så här kan hon inte ha det!
Går han med¨våld så polisanmäl karln.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

vet inte om det finns någon myndighet som kan hjälpa till med sånt.

Ta kontakt med en kvinnojour innan du berättar för din sambo att du vill separera. Det låter som att han kan bli farlig när han fattar att du fått nog och tänker lämna honom, så det är viktigt att du har stöd och en tydlig plan, när det väl är dags.

Låt honom tro att allt är som vanligt, medan du förbereder dig. Berätta om dina planer ENDAST för de som förstår allvaret och kan hålla tyst om det.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Men herrej...
Du ska kontakta kvinnojour!
Och så ringer du polisen och säger att det enda alternativet du har är att bryta med din sambo men att du då fruktar för ditt, ditt barns och dina djurs, ja liv i princip :crazy:
Fråga om de på något vis kan hjälpa dig...ex finnas i närheten när du flyttar/meddelar om det...
Om inte så NÄR du gör det så se till att du INTE är ensam med honom! Se till att ha personer omkring dig som rår på honom om han blir aggressiv, vilket det ju verkar vara överhängande risk för!

Du SKA därifrån! Så är det bara...Han slår sönder saker, verkar skada dina djur...vad kommer härnäst? Barnet? Dig? Vågar du riskera det?

Jag VET att du klarar detta om du slår dig fri och går, nu. Innan du går sönder ännu mer psykiskt, eller fysiskt.
Kom igen!! Du fixar det! Hejja! :banana::banana::banana:
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Så han slår redan dina djur?

Hur mycket ska du acceptera?

I mitt tycke har han redan passerat en väldig massa gränser.:crazy:

/kt


Nej han har inte slagit dom än. men han har väl kasstat ut katter några gånger mitt i natte(innekatter allihopa) och varit i stallet och skrikit och tjoat så min häst ar livrädd för honom. han får inte peta på henne nappt.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Men herrej...
Du ska kontakta kvinnojour!
Och så ringer du polisen och säger att det enda alternativet du har är att bryta med din sambo men att du då fruktar för ditt, ditt barns och dina djurs, ja liv i princip :crazy:
Fråga om de på något vis kan hjälpa dig...ex finnas i närheten när du flyttar/meddelar om det...
Om inte så NÄR du gör det så se till att du INTE är ensam med honom! Se till att ha personer omkring dig som rår på honom om han blir aggressiv, vilket det ju verkar vara överhängande risk för!

Du SKA därifrån! Så är det bara...Han slår sönder saker, verkar skada dina djur...vad kommer härnäst? Barnet? Dig? Vågar du riskera det?

Jag VET att du klarar detta om du slår dig fri och går, nu. Innan du går sönder ännu mer psykiskt, eller fysiskt.
Kom igen!! Du fixar det! Hejja! :banana::banana::banana:

Skulla aldrig förlåta mig själv om det hände sonen något. Mig själv bryr jag mig inte så mycket om men sonen ar det käraste jag har.

Tack för ditt stöd
 
Sv: Trött och lessen på allt.

tack alla för erat stöd och uppmuntrande till att göra något åt mitt liv.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Skulla aldrig förlåta mig själv om det hände sonen något. Mig själv bryr jag mig inte så mycket om men sonen ar det käraste jag har.

Tack för ditt stöd
DÅ borde du väl vara rädd om dig själv också, så att sonen har sin trygghet kvar...
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Hur går det för dig?

Den där killen verkar rent farlig, hoppas det löser sig för dig, son och djur
så ni kommer därifrån och får lugn och ro
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Din stackare, ta ditt pick o pack o flytta, för har det inte blivit bättre på den här tiden ni varit ihop innan så lär det ju inte bli bättre nu.
På din beskrivning låter sambon som ett stort barn som inte fattat än vilket ansvar det är att ha familj.
Ni kanske behöver komma ifrån varandra ett tag.
Lycka till med vad du nu beslutar dig för.
 
Förväxla inte nicken!

Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här.

Se upp så du inte råkar gå in på den här tråden när du är inloggad med ditt vanliga nick, och skriva svar. Det är så himla lätt hänt. Inte kul om man verkligen vill vara anonym.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Din stackare, ta ditt pick o pack o flytta, för har det inte blivit bättre på den här tiden ni varit ihop innan så lär det ju inte bli bättre nu.
På din beskrivning låter sambon som ett stort barn som inte fattat än vilket ansvar det är att ha familj.
Ni kanske behöver komma ifrån varandra ett tag.
Lycka till med vad du nu beslutar dig för.


Ja, han är ett stort barn. kan inte göra någonting själv utan man måste tjata på honom och då blir man enligt honom "gnällig och sur" :(

Tror det jag med, vi har inte så mycket gemensamt längre.
 
Sv: Trött och lessen på allt.

Precis! Händer det ts något är det väl t.om. så illa att han får vårdnaden?
Hur går det för dig, ts?


Nu har jag sån tur att jag står som ensam vårdnadshavare för sonen så ska han få vårdnande så måste han be skriftligt om den till socialen eller vart det var. Och gör han det så kommer han få många emot sig då han inte är lämpad för att ansvara för sonen.

Jag håller på och ordnar med lite saker inför flytt och sånt samt flytt av hästen till annat ställe.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 856
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp