L

linkat

Har någon här köpt en häst eller flera från något annat land? Fundrar på att köpa en häst från Ryssland, någon som har ergarenhet av detta?

Sv: Import?

Jag funderar också på att köpa en import häst från tex
tyskland/irland/polen/lettland mm. Någon som har något bra
tips på försäljningsstall utomlands?
Och hur går man tillväga med transport och liknande?

En nyfiken fråga, varför vill du ha en häst från Ryssland?
Jag har varit i Ryssland och det är ett väldigt underligt land. Det ska betalas mutor till allt & alla, så därför kan allt bli väldigt mycket dyrare än priset som är sagt.
Det bästa är nog att låta säljaren transportera hästen utanför ryskagränsen och där betala ett fast pris.

För att jag hittat "den rätta" hästen, och han råkade bo i ryssland... Även om jag med är lite skeptisk mot landet som sådant.

Det enda jag hört om Ryssland är att basjkirhästarna kastrerats utan bedövning. Därför var stona lättare att handskas med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 956
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 452
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka