Importera sadel

Affa

Trådstartare
Eller övriga hästtillbehör från USA, hur gör man? Eller alltså vilka kostnader tillkommer? Har för mig att det har funnits liknande trådar, men hittar inga....

Sv: Importera sadel

Det beror helt på vart du köper sadeln. Hjälpte en kompis att ta in en Hilason sadel till Sverige, vilket var hur enkelt som helst eftersom det gick via E-bay. Vi bjöd på auktionen, när vi vunnit budet fick vi ett mail om vad vi skulle betala dem via "Paypal". Frakten gick på ca. 300:- har jag för mig, och vi hade en otrolig tur och slapp till och med tull på det. Hämtade ut den hos ett vanligt "postombud" utan krångel.

Men ofta åker man väl på både tull och moms har jag för mig? Och som företagare så är det ett himla bök när sakerna hamnar i tullen; vet inte om det är samma sak för "privatpersoner" däremot.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
546
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka