importera trailer?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare IrishCobTinker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 137
I

IrishCobTinker

Eftersom jag letar nytt släp så har jag letat runt endel på internet och upptäckt att ifor williams släpen kostar typ halva priset mot i Sverige!!
Är det någon som tagit hem ett nytt släp från utlandet?
Hur fungerar det när det finns general agenter i Sverige?
Kan det bli problem att regga in det i Sverige??
Vilka intyg behövs?

Annat att tänka på??

Sv: importera trailer?

Spelar ingen roll att det finns generalagenter i Sverige, det går bra att importera ändå.

Du behöver bromsbelastningsintyg från tillverkaren (på den totalvikt som du vill ha) och beroende på land så behöver du antingen kvitto eller reg-bevis. Typ-skylten som sitter på släpet måste ange samma vikt som bromsintyget.

Tänk även på att kolla transportkostnaden om du ska köpa släpet från England, färjorna brukar inte vara så billiga om man ska ha ett släp efter bilen.

Reg-besiktningen i Sverige kostar ett par tusenlappar.

Har läst något om nått coc intyg? Vad är detta då?

Det som kan vara värt att ta med i beräkningen är att vissa GA lackar till när man gått runt dem, och det därmed kan bli svårt att få loss reservdelar och tillbehör på hemmaplan (direkt från GA/ÅF). Men det kan ju i vissa fall vara värt det om prisskillnaden är stor.

Det som kan vara värt att ta med i beräkningen är att vissa GA lackar till när man gått runt dem, och det därmed kan bli svårt att få loss reservdelar och tillbehör på hemmaplan (direkt från GA/ÅF). Men det kan ju i vissa fall vara värt det om prisskillnaden är stor.

VAd menar du med att vissa GA lackar till när man går runt dom?

Att dom i sverige inte vill sälja reservdelar till en?

Jag har redan varit i kontakt med ÅF i sverige och reservdelar var inga problem att köpa, men dom hade ju inga garantier, utan det fick man ju ta med dom i england.

Jag har inte heller haft problem med återförsäljarna, trots privatimporterade släp. Dom vill ju hellre sälja reservdelar än ingenting alls. Dom hjälpte även gärna till med att fixa fram intyg på bromsarna om det behövdes och svarade vänligt på alla mina frågor.

Rapportera sen hur det går, om det blir något släp. Glöm inte bilder då! :laugh:

Det finns vissa surtrutar som inte säljer eller servar när det inte gått via GA. Så länge det går att gå runt dem är det inga problem (och garantierna precis som du säger, är ju också något att väga in).

Har nu varit i kontakt mer Ifor w.. i england, och dom kan inte utfärda dom intygen eftersom det finns GA i sverige, men om man känner någon i finland som man ska säga att transporten ska säljas till så går det att få ut alla intyg som krävs då det inte finns någon GA i finland.
Och tydligen så kräver sverige och finland samma intyg för att kunna utföra en registrering.

Precis *Lovis* vissa GA lackar ur mer än andra, både du och jag vet vem vi menar.

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: cili
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 090
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen... 2 3
Svar
44
· Visningar
12 396
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 016
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka