Importerade hästtransporter..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mirjada
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 522
M

mirjada

Hoppas att denna tråd hamnat rätt....
Funderat lite på ett erbjudande att sälja privatimporterade hästtransporter från tyskland. Bara helt nya transporter(2006). Jag har kollat runt lite och jag skulle kunna ligga 10000-15000skr under det firmorna tar för dom "vanliga" transporterna. Med vanliga menar jag 2 hästars,boogie transport utan extra utrustning så som sadelkammare mm.
Tex en transport branderup(kommer inte ihåg modell) kostar i sverige 55000skr skulle jag kunna sälja för 40000skr.
Det jag funderar på är folks inställning till importerat...
Skulle du kunna tänka dig att köpa en importerad transport av nått märke som du känner till eller av nått märke du inte känner till?
Eller vänder du dig till en firma som säljer transporter?
Eller skulle du välja att köpa begagnat istället för importerat?
Vill gärna ha dina tankar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Importerade hästtransporter..

Är transporten bra, har jag inget emot att köpa privatimporterat.

Men om du gör det i vinstsyfte, måste du ju ha det i någon form av firma...

jag har ju köpt min cheval från privatimport :) Eller det var iofs firma men den importerade iaf släpen :p

Det är en bekant som tar in transporten och jag ska bara vara förvaringsplats och den som fixar med annonser och visning av transporten och för detta kommer jag att få en liten summa för besväret, så jag kommer inte att tjäna nå mycket pengar på detta.

Ja, det är branderup transporter som är tillverkade nu 2006. Så dom är helt nya och super fina. Hoppas att jag nån gång ska ha råd att köpa en själv.

Nu har jag kollat lite på vad som finns.....
Och han som ska importera ville att jag skulle välja modeller som ska komma.

Och frågan är hur "lyxigt" är inte för "lyxigt" för den vanliga hästägaren?
Givet vis stiger priset med "lyxen"...
Hur mycket kan man lägga på en transport(vanliga dödliga människor talar jag om) utan att man blir helt ruinerad?
Vad är en vettig prisklass?

Finns en massa tillval man kan göra men han som importerar tänkte bara standard utförande på de olika modellerna.

De modeller jag kollat på är....
Brenderup Horseline Economi. En transport som vilken annan...
Bomsystemet är standard och komforten är standard. Bara en helt vanlig transport för 2 hästar.

Brenderup Crown Preformance
Sadelkammare exklusivare(mera anpassningsmöjligheter) bomsystem och högre komfort. 2hästar.

Brenderup Favorit Exclusive
Hög komfort och det exklusiva bomsystemet, utan sadelkammare.

Brenderup Princess Exclusive
Sadelkammare, hög komfort och det exklusiva bomsystemet, reservhjul. Den snyggaste av alla modellerna tycker jag.

Brenderup Solo (1häst)
Standard komfort och standard bom.

Dom som har sadelkammare har krubbor och alla har 3 fönster var av minst 1 är öppningsbart i vissa modeller går 2 st att öppna. Inget av transporterna ha fronturlastning. Alla har belysning invändigt i transporten och i dom med sadelkammer så finns det belysning där också.Alla transporterna är boogie.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 545
Senast: mamman
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Anemone
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 568
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka