Impregnera regntäcket...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nossan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 513
N

Nossan

Var köper man större förpackningar av impregneringsmedel till hästtäcken?? (Laga dem kan man göra genom att stryka på lappar man lagar täckjackor med om hålen inte är för stora, funkar jättebra!)

Sv: Impregnera regntäcket...

Jag använder ju imprenex oxh det kan man köpa på färghandeln t ex.
De finns ju både som tvättmedel, man tvättar täckena med det och impregnerar så eller som flytande. De är heller inte så dyra.
Undrar om inte Jula har det också?

Jo, jag vet, kollade på ICA men förpackningarna var så små...är klart att jag kan älla fler tvättmaskinen, hade bara tänkt mej att det fanns större för pressenningar ohc så...man kunde stryka på med svamp ex vis??? skall kolla på Jula, åker förbi där på hemvägen,tack!

Överskottsbolaget brukar ha större och billigare flaskor med inpregneringsmedel. Finns som "gas"-sprayflaska och som "pump"-sprayflaska att spraya på täcket.

Jag köpte också Imprenex på ÖB i spray-flaska och den var jättebillig.
Ca 60 kr har jag för mig.

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
460
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31