In och ut och ut och in

emlem

Trådstartare
För att göra en lång historia kort

Nu har jag betalat närmare 2000 kr för lagning av datorn som fortfarande inte funkar och har blivit ännu sämre Dammsög den innan jul, skärmen täcktes av rosa fyrkanter, lämnade in den men de hittade inget fel efter närmare 2 veckor fick jag tillbaks den utan att de rosa fyrkanterna visat sig en enda gång under reparationstiden.fick hem datorn och den funkade bra i några dagar innan jag fick samma problem och lämnade in den igen på ytterligare 2 veckor, denna gång öppnade de och gjorde en hårdvarurengöring och konstaterade att kylpastan var intorkad? men de såg inga rosa fyrkanter då heller. Alltså uppstår problemet endast hemma hos mig:banghead:

Hämtade den i torsdags och upptäckte att ljudet slutat funka på den om man inte startar om den och ljudet har det aldrig varit några problem med tidigare, fick 0 reaktion när jag höjde/ sänkte, satte på mute, öppnade itunes, youtube mm. Datorn har även blivit långsammare och jag upplever att den brummar mer än den gjort tidigare.

Jag är arg, frustrerad och ledsen över att lämna in datorn, betala massa pengar och få tillbaka den i ännu sämre skick. Vad kan jag göra? går det att reklamera en datorreparation som gjort datorn sämre eller kan jag kräva att de ska fixa den utan ytterligare kostnader?
 
Jag är arg, frustrerad och ledsen över att lämna in datorn, betala massa pengar och få tillbaka den i ännu sämre skick. Vad kan jag göra? går det att reklamera en datorreparation som gjort datorn sämre eller kan jag kräva att de ska fixa den utan ytterligare kostnader?

Kontakta butiken som gjort reparationen och fråga hur ni ska gå vidare? Tänker mig att det bör ligga i deras intresse att du som kund blir nöjd. Om du inte blir nöjd med vad de föreslår hade jag kontaktat konsumentombudsmannen och hört mig för.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 672
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 296
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp