Inackordering

1500kr i kallhyra på lösdrift, vi delar på mockning/vatten. Resten gör stallägaren.
Ingår varm och låsbar sadelkammare, uppvärmt fika rum med frys/kyl/vattenkokare/kaffekokare ect.
Finns toalett samt spolspilta med varmvatten. :)
Hösilage: 3.10kr kilot, höet vet jag inte då våra inte äter det. Torv köper man själv, brukar köpa hel pall för 1500kr ink frakt till gården.
 
Vi tar 1500kr per månad. Då ingår box, hö, spån, alla in och utsläpp (förutom om vi är bortresta typ 2 ggr per år) samt Thermobar i hagarna vintertid. Sommarbete finns och en mindre belyst ridbana samt bra ridvägar. Stora vinterhagar. Betalar 1kr/kg för hösilaget i år. Torrhö betalar vi 2kr/kg för.

En lösdrift i närheten tar 1900kr per månad och då ingår allt utom själva skötseln av hästen. Ridbana där kostar någon hundring extra per månad.
 
1500kr i kallhyra på lösdrift, vi delar på mockning/vatten. Resten gör stallägaren.
Ingår varm och låsbar sadelkammare, uppvärmt fika rum med frys/kyl/vattenkokare/kaffekokare ect.
Finns toalett samt spolspilta med varmvatten. :)
Hösilage: 3.10kr kilot, höet vet jag inte då våra inte äter det. Torv köper man själv, brukar köpa hel pall för 1500kr ink frakt till gården.
Tack :)
 
Vi tar 1500kr per månad. Då ingår box, hö, spån, alla in och utsläpp (förutom om vi är bortresta typ 2 ggr per år) samt Thermobar i hagarna vintertid. Sommarbete finns och en mindre belyst ridbana samt bra ridvägar. Stora vinterhagar. Betalar 1kr/kg för hösilaget i år. Torrhö betalar vi 2kr/kg för.

En lösdrift i närheten tar 1900kr per månad och då ingår allt utom själva skötseln av hästen. Ridbana där kostar någon hundring extra per månad.
Tack för svar :)
 
Rimligt är den faktiska kostnaden för stall, hagar, staket, övrig mark, tömning av container/gödselhög, strö, grovfoder + ev. annat foder, arbetskostnad, maskinkostnader + avskrivning för dessa plus några procent i vinst utslaget på antalet hästar man tänker sig ha inackorderade.
 
Vad tar ni för pris för inackorderingar? Vad är rimligt?
Skriv gärna vad som ingår, box/lösdrift, osv

1500:- i kallhyra för box.
Kraftfoder, spån osv köper ägaren själv. In och utsläpp delas på helgen annars tar jag dem.
Grovfoder kan köpas av mig men eget kan också användas så länge det är fräscht. Ingen har lov att ha dammigt hö eller dålig kvalité på sitt grovfoder hos mig.
Det finns stora boxar, stora hagar där man har sin häst med minst en kompis, spolspilta med varm och kallvatten. Stor uppvärmd sadelkammare. Täckesrum med möjlighet att tvätta sina grejer i samt toalett och kylskåp.
Ridbana 35x70m. Grannen har ridhus.
Har även lösdrift men ingen inhyrd där så vet inte vad jag skulle haft för pris på det.
 
Rimligt är den faktiska kostnaden för stall, hagar, staket, övrig mark, tömning av container/gödselhög, strö, grovfoder + ev. annat foder, arbetskostnad, maskinkostnader + avskrivning för dessa plus några procent i vinst utslaget på antalet hästar man tänker sig ha inackorderade.
Ja egentligen tar nog dom flesta för lite. Täcker ju inte allt...
 
1500:- i kallhyra för box.
Kraftfoder, spån osv köper ägaren själv. In och utsläpp delas på helgen annars tar jag dem.
Grovfoder kan köpas av mig men eget kan också användas så länge det är fräscht. Ingen har lov att ha dammigt hö eller dålig kvalité på sitt grovfoder hos mig.
Det finns stora boxar, stora hagar där man har sin häst med minst en kompis, spolspilta med varm och kallvatten. Stor uppvärmd sadelkammare. Täckesrum med möjlighet att tvätta sina grejer i samt toalett och kylskåp.
Ridbana 35x70m. Grannen har ridhus.
Har även lösdrift men ingen inhyrd där så vet inte vad jag skulle haft för pris på det.
Tack! :)
 
Fyra hästar varav en 9 månader, ca 50 kg ihop per dag i portioner, betalar drygt 5 kr/kg för storbalar plastat hö (9 MJ-85 g SRP/ kg foder) Fodrar dessutom de vuxna med några kg halm per dag.

Vårt hö kostar knappt hälften.
Bra värden, min äter 8 kg per dag samt ca 3 kg halm för extra tugg och pyssel.
 
I förra stallet betalade jag 1200 inkl alla pass och fordringar, de var ute ca 16 timmar per dygn, det ingick 10kg hö. Det enda som tillkom var strö och kraftfoder. Nu betalar jag mer än det i kallhyra, men inkl fordringar och in- och utsläpp. Men då har det stallet bättre förutsättningar för mig och den ridning jag vill göra idag.
 
I förra stallet betalade jag 1200 inkl alla pass och fordringar, de var ute ca 16 timmar per dygn, det ingick 10kg hö. Det enda som tillkom var strö och kraftfoder. Nu betalar jag mer än det i kallhyra, men inkl fordringar och in- och utsläpp. Men då har det stallet bättre förutsättningar för mig och den ridning jag vill göra idag.
Tack :)
 
Kallhyra 900kr, Jag har 2-3 pass i veckan.

Sen köper jag foder/strö till inköpspriset;
Analyserat hösilage 3kr/kg
Spån, 75kr/bal (nu köpte jag en pall så det blev en engångssumma)
Sen har jag hö 20 balar, kostar 30kr/bal
Köper till halm ibland och fodrar med och de kostar 16kr/bal

Hästarna fodras 4 gånger per dag
Paddock finns med belysning, bra ridvägar, uppvärmd sadelkammare/fodderrum, mycket täckeshägare och plats på logen för garderob mm :)
Ingen spolspilta, ingen toalett
 
Jag betalar 3300 kr. Stor box, tre ridhus, två ridbanor, uppvärmd sadelkammare, tillgång till horsetrainer, hö och halm ingår. Hästarna fodras 3ggr per dag. Flera spolspiltor med varmvatten, toalett, fikarum med kyl, frys, micro, kaffebryggare. Ett fodringspass i månaden ungefär.
 
Vi tar 3200 inkl moms, i utkanten av större stad. Då ingår utsläpp på vardagar, grovfoder och träckprov. Hyresfritt sex veckor på sommaren med möjlighet till sommarbete utan service för 750 kr för sexveckorsperioden. Belyst ridbana och bra ridvägar. Föreningsdrivet, så det eventuella överskott som inte avsätts till investeringsfond används till hyresreduktion, t ex att alla betalar halv decemberhyra.
 
Förra stallet var lösdrift med fri tillgång till hösilage (tveksam kvalitet) och halmat vindskydd.
Belyst paddock, uppvärmd sadelkammare, närhet till ridhus, 150kr att hyra släp där.

Kostade 1450:-
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 271
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp