Inackordering

Jag har tagit 700kr i kallhyra inkl in/ut och alla fodringar.
Ställen runtomkring tar runt 1000 för samma.
Lösdrifter ca 1800 och uppåt inkl grovfoder.
 
Vi har just nu en box ledig i vårt stall och går i tankarna att hyra ut den så tänkte att min fråga kunde passa bra in i denna tråd. :)
Tänkte mig något i stil med "fullskötsel" och att allt utom ridning och kraftfoder ska ingå. Dvs strö, grovfroder, mockning, fodringar, täckesbyten etc. På gården finns spolplatta med varmvatten, paddock och vi har väldigt nära till fina ridslingor. 5 min skrittväg till ridhus. I hagarna har hästarna även tillgång till ett mindre vindskjul så det finns även möjlighet att ha hästen ute dygnet runt om man vill. Inackordering kommer även ha tillgång till en helt egen uppvärmd sadelkammare.

Är detta något efterfrågat och önskvärt bland er hästägare? Hur mycket är det rimligt att betala för detta i månaden?
 
Vi har just nu en box ledig i vårt stall och går i tankarna att hyra ut den så tänkte att min fråga kunde passa bra in i denna tråd. :)
Tänkte mig något i stil med "fullskötsel" och att allt utom ridning och kraftfoder ska ingå. Dvs strö, grovfroder, mockning, fodringar, täckesbyten etc. På gården finns spolplatta med varmvatten, paddock och vi har väldigt nära till fina ridslingor. 5 min skrittväg till ridhus. I hagarna har hästarna även tillgång till ett mindre vindskjul så det finns även möjlighet att ha hästen ute dygnet runt om man vill. Inackordering kommer även ha tillgång till en helt egen uppvärmd sadelkammare.

Är detta något efterfrågat och önskvärt bland er hästägare? Hur mycket är det rimligt att betala för detta i månaden?
Beror vart i landet det är.
Här i Skåne (nära storstad) är det jättesvårt att hitta bra stallplatser.
De flesta har minihagar med mycket begränsad utetid.
Jag hade gladeligen betalat uppemot 5000 i månaden för en riktigt bra lösdrift där allt ingår.
Men det finns inte, tyvärr.
 
Beror vart i landet det är.
Här i Skåne (nära storstad) är det jättesvårt att hitta bra stallplatser.
De flesta har minihagar med mycket begränsad utetid.
Jag hade gladeligen betalat uppemot 5000 i månaden för en riktigt bra lösdrift där allt ingår.
Men det finns inte, tyvärr.
Vårt stall ligger i Skåne, inte så långt ifrån Malmö:)
 
Vi har just nu en box ledig i vårt stall och går i tankarna att hyra ut den så tänkte att min fråga kunde passa bra in i denna tråd. :)
Tänkte mig något i stil med "fullskötsel" och att allt utom ridning och kraftfoder ska ingå. Dvs strö, grovfroder, mockning, fodringar, täckesbyten etc. På gården finns spolplatta med varmvatten, paddock och vi har väldigt nära till fina ridslingor. 5 min skrittväg till ridhus. I hagarna har hästarna även tillgång till ett mindre vindskjul så det finns även möjlighet att ha hästen ute dygnet runt om man vill. Inackordering kommer även ha tillgång till en helt egen uppvärmd sadelkammare.

Är detta något efterfrågat och önskvärt bland er hästägare? Hur mycket är det rimligt att betala för detta i månaden?
Får hyresgästerna hyra in sig i ridhuset och vad kostar det?
Kan vara bra att ta med i en annons.
 
Får hyresgästerna hyra in sig i ridhuset och vad kostar det?
Kan vara bra att ta med i en annons.
Just nu kostar det 50:- per gång men anläggningen har bytt ägare så vet inte om det kommer ändras. Annars finns det ridhus 4 km från oss (går att rida dit) och där kostar det 1000:- per termin.
 
Betalar drygt 4.000:-/månad för ett litet stall med två boxar där jag gör all service själv. Hö och spån ingår i det. Stallet ligger granne med ridskola där det finns två ridbanor plus ett ridhus och det är väldigt bra ridvägar. Så är rätt nöjd :).
 
Just nu kostar det 50:- per gång men anläggningen har bytt ägare så vet inte om det kommer ändras. Annars finns det ridhus 4 km från oss (går att rida dit) och där kostar det 1000:- per termin.
Hör av dej och fråga.
Jag har tillgång till ett ridhus 2km från mig, skulle jag hyra ut boxar så skulle mina hyresgäster inte kunna hyra in sig då ägaren inte vill ha massa ryttare hos dig som hon inte känner.
 
Jag betalar drygt 2300 kr (vitt, inkl moms) och då ingår in/ut samt 4 fordringar per dag alla dagar. Strö får man ordna själv. 10 kg silage (normala år 12 kg) ingår. Havre ingår om man använder det.

Box, hage, spolspilta, uppvärmt fikarum. Liten ridbana hos grannen kostar 500 kr per år, 10 min med transport till privat ridhus.

Innan stod jag på lösdrift med tillgång till egen box i varmstall. Ridbana på gården, 3 min skritt till privat ridhus. Fantastiska ridvägar. Två vattenpass i månaden. Mkt arbetsdagar höst/vår. Fri tillgång på foder, en spånbal i månaden ingick. Kostade innan 1600 kr men höjdes pga foderbristen till 2000 kr.

Även stått i litet helkollektiv, 5 hästar och man delade på in/ut. Fri tillgång på grovfoder. Strö ingick inte. Ridbana på gården. Inga andra faciliteter. Ingen moms..
2500 kr pga foderbristen, annars 2000 kr.

Allt i samma område - så som synes kan det skilja rätt mkt i pris
 
Jag betalar 75:- per dag (i kallhyra med viss service (4 fodringar om dagen alla dagar). Ink moms. Så typ 2250. Står på en ridskoleanläggning. Ridhus som får nyttjas när det inte är lektioner. Stor paddock som är ridbar delar av året. Ridslinga på anläggningen. Under några månader har vi dessutom två stora gräsbanor som vi kan utnyttja.

Personalen släpper ut våra hästar på vardagar. Det kostar 450 (minns inte om det är ex moms eller ink moms). Vi hästägare delar insläpp och in/ut på helgen (blir typ 2 pass i veckan, är inte så många hästar).

Hösilaget kostar i år 4,25 + moms. Torven tror jag kostar typ 100 + moms.

Så i slutänden hamnar det nog på 5500-6000 typ. Och med tankte på att det är en av de centrala anläggningarna i Göteborg tycker jag ändå att det är helt ok.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 271
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp