M

marijaa

Nån som har InDesign? Vad ligger priset på för de senaste versionerna? Var köper man det?

/Marijaa vars program pajat och har en deadline på måndag *shit*
 
Sv: InDesign

Kan vi bli kompisar :angel: Jag har programmet men fattar faaan inte hur man använder det...:angel: ;)
 
Sv: InDesign

Åh, ett av mina favvoritprogram, det är ju så bra!

Köpa det gör man t.ex. via dustin, inwarehouse eller liknande fima:
ex: http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010082764 och då ser man att det inte är en billig programvara.

vad skall du ha den till?
om du skall ha den för att ordna trycksaker, så kolla vilka versioner ditt tryckeri kan ta emot.
råkade ut att jag satt och jobbade fram en trycksak, och så skulle föreningen ordna tryck, 4 tryckerier senare och vi fick backa versionen till 1.0 för att få den på pränt, så det blev enklare att göra pdf av den och skicka till tryckeriet...
 
Sv: InDesign

jobbar bla med att göra lite föreningstidningar, broschyrer etc, har jobbat i cs innan, det som pajjat.

Det har dock löst sig nu så imorgon kan jag förhoppningsvis börja jobba med min deadline...

Jag skickar alltid materialet som pdf till tryckeriet. Blir det nån skillnad att skicka det som InD-dok?
 
Sv: InDesign

tror inte det skall vara någon skillnad, men det kan ju bero lite på hur hårt du komprimerar i pdf filen.
bilder är det som tar stryk mest.
det är ju alltid en fördel att skicka materialet så lite modifierat från orginalet som möjligt.

kul att du fick tag på det och kommit igång.

har försökt få adobes 'bryggfunktion' att fungera, så vi kan sitta och klottra två personer på en och samma gång. ofta är det lite tidspress när tidningen skall ut...
 
Sv: InDesign

Rockriddaren skrev:
tror inte det skall vara någon skillnad, men det kan ju bero lite på hur hårt du komprimerar i pdf filen.
bilder är det som tar stryk mest.
det är ju alltid en fördel att skicka materialet så lite modifierat från orginalet som möjligt.

kul att du fick tag på det och kommit igång.

har försökt få adobes 'bryggfunktion' att fungera, så vi kan sitta och klottra två personer på en och samma gång. ofta är det lite tidspress när tidningen skall ut...
det där med bryggfunktion har jag ingen koll på... Är egentligen en större fan av quarken som jag jobbat betydligt mer i, men den är ju nästan omöjlig att lösa för en privatperson...

Brukar hålla hög upplösning på pdf:en så det har funkat bra, det enda jag inte riktigt blivit nöjd med är framsidan som jag tycker har blivit lite "murrig" trots skarp orginalbild, kanske ska ta och satsa på att skicka den separat om det funkar...

Det enda jag inte kunnat lösa i pdf är att ha ett bredare block än vad materialet egentligen är, förstår du var jag menar? tex när jag skulle skicka en broschyr som skulle ha röd bakgrundsfärg skulle jag dra ut det röda blocket över kanten och sen "pdf:a" med lite extra för att det inte skulle bli några vita kanter när de sen skar broschyren. Men det redde jag inte ut, dock blev det inga vita kanter heller... :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
889
Senast: Tonto
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
782
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: enough
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp