Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

lilluss

Trådstartare
Undrar bara om någon har lite information och vet mankhöjd på dessa hingstar?
Meadow Debibo
Rodney Key

Kanske nån vet nåt om stoet Fili Key?

Jag vill ha lite koll då jag vill veta på ett ungefär hur stor mitt stos avkomma kan bli. :)
Hon är själv 158 cm. Hennes förra avkomma (2,5 år nu) landar nog på samma mkh. (fadern 153 cm.)

Sen är det såklart roligt att få lite info om mitt stos förfäder, då jag inte har så jättestor koll på travet.
Mitt sto är född 1990 och har alltid varit ridhäst. Ej registrerad. Jag köpte henne som 3-åring.
Hon har själv alltid varit väldigt okomplicerad och lättlärd. Hennes förra avkomma är oxå väldigt lättlärd och smart. Dock mycket tuffare än mamma. Funderar på om det kommer från mammas eller pappas sida. :laugh:

Tacksam för svar! :)
 
Sv: Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

Meadow Debibo var en underbar individ som efter sin tävlingkarriär bl a drog lucia i Heby i fyrhjulsvagn, var med i Kungsträdgården i Stockholm tror det var vid den första vattenfestivalen, har varit med på mässan vid Gothenburg Horse Show bl a. Har för mig att han fick cancer och fick lov att avlivas.

Jag har kanske uppgifter om hans mankhöjd någonstans, ska kolla i morgon.

Har träffat några avkommor till honom och de har inte haft hans underbara psyke, har varit lite knepiga, åt det istadiga hållet!
 
Sv: Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

Ja! Jag har absolut för mig att det var Debibo som reds barbacka i grimma på mässan i Gbg för "100" år sen. :laugh:
Han måste varit väldigt cool! Min pålla är en jättego häst. Hon har nog ärvt pappas psyke. Absolut inte knepig eller istadig. Väldigt på alerten, klok, snäll, lättlärd och matglad! :D

Tusen tack för infon!:bow: Kolla gärna mkh om du kan.:)
 
Sv: Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

Ja! Jag har absolut för mig att det var Debibo som reds barbacka i grimma på mässan i Gbg för "100" år sen. :laugh:
Han måste varit väldigt cool! Min pålla är en jättego häst. Hon har nog ärvt pappas psyke. Absolut inte knepig eller istadig. Väldigt på alerten, klok, snäll, lättlärd och matglad! :D

Tusen tack för infon!:bow: Kolla gärna mkh om du kan.:)

Rodney Key 152 cm

Hittar ingen mankhöjd på Meadow Debibo, men ring till Micke på Västerbo han kommer säkert ihåg! Kontaktuppgifter hittar du nog på länk borttagen av moderator
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

Tack så mycket. :)
Verkar inte som mitt sto har några bjässar bakåt i stammen. Minns inte Debibo som någon stor häst iallafall. Men det var som sagt lääänge sen jag var på Gbg horse show.
Lite synd, då jag själv är lång och har tänkt behålla avkomman. Men det borde ju bli lite massa på fölisen iaf. :laugh:

Inget som har någon info om Rodney Key då? :)
 
Sv: Info och mkh om dessa (gamla) hingstar?

*puttar*

Ingen som har mer info? :)
Även föräldrar till Meadow Debibo & Rodney Key är ju intressanta.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 436
Senast: Görel
·
Avel Har ett litet halvblodsto e: Tornesch - Artist - Levantos ll, hon är idagsläget 153 cm i mkh och född 11 maj 2009. Målet är att jag ev...
2
Svar
20
· Visningar
3 833
Senast: Görel
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 743
Senast: Molekyl
·
W
Avel Har ingen vidare koll på hur stor en "normal" två åring är, någon som kan gissa på eller vet om en två åring som är 158 cm nu (född 07)...
2
Svar
28
· Visningar
3 580
Senast: Witzippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp