Bukefalos 28 år!

inför valpköp!

Mammadutt

Trådstartare
Okej, vad bör jag nu skaffa inför valpens hemkomst?
Eftersom mina två som jag redan har är minimala så är ju deras saker det med. Och blivande voffe blir ju en stor huligan :)

Tips på leksaker/prylar att skaffa till retrievers. Bra idé att skaffa spårlina/inkallningslina? Dummy?

BiaBädd, matskålar, fodertunna, valpfoder osv har jag redan skrivit upp, men ni får gärna tipsa om roliga grejer man vill ha till sin buse (men som kanske inte direkt är måsten ;) )
 
Sv: inför valpköp!

Åh vad kul :) När jag bestämde mig för att skaffa hund gick jag och längtade efter att få köpa massa saker. Så himla kul :)

Vad blev det för ras till slut? Boxer?

Ett litet tips, du kanske ska vänta med bia-bädden.. Dels för att valpen kommer växa ur den (om du inte köper en som är alldeles för stor i början förstås) och så kommer den nog bli HELT söndertuggad. :p
Jag skaffade en billig plastkorg som jag la en filt i. Biabädd ska införskaffas snart för nu är hon stor och har bytt alla tänder.

Vi sparade mycket pengar på att leta efter billiga saker. På Rusta t.ex har de matskålar för 5:- och kamptrasor för 20 ungefär.

Kompostgaller är jättebra att ha! Så kan du sätta galler för de rum som du inte vill att hunden ska vara i. Om man ska äta när man har en valp som kissar och biter överallt kan det vara skönt att stänga in sig och valpen när man äter, så springer den inte runt i hela lägenheten och busar.

En liten tandborste är bra att ha redan när valpen är liten så den blir van med att man borstar tänderna på den. Klotång och sånt har du säkert redan. :)
 
Sv: inför valpköp!

ahhhh okej, bäst att ta tuggsäkert då ;) för biabäddarna är inte billiga direkt :P
kompostgaller var jättebra, valpen kommer göra lite olycker vilket jag är totalt okej med (been there`) MEN då har jag mina två vuxna huligan-hannar som KOMMER markera varje gång valpen råkar göra nått. Då pudeln kom som valp började chihuahuan kissa mot stol och bordsben. ujuj.... hade mer problem med han än pudeln som var valp :P

Kommer bli en retriever. Ska hälsa på lite kennlar :)
 
Sv: inför valpköp!

Mitt råd är att köp inte alltför mycket för tidigt... Och kolla med den blivande uppfödaren ang foder osv. Våran uppfödare körde "vuxen foder" plus lite tillägg. Våran springer spaniel låg i en låg trälåda i början, med en trasmatta botten och sen en sån där grå hundfilt, lite tjockare. Sen köpte vi halsband och koppel som uppfödaren rekomenderade.
Spårlina och öv. arbetsmaterial införskaffades efter hand när vi förstod var det var för hund vi hade. Vi fick nämligen prova både sele och halsband när vi spårade i början och det visade sig att halsband fungerade bäst. Sen har vi även fått köpa till en reflexsele för att han ska synas när det är skarpt eftersök efter vägen...
 
Sv: inför valpköp!

tänkte spårlina mer som inkallningslina i början.....
Det är ju så kul att shoppa hundsaker :P
självklart kommer jag kolla upp vilket foder uppfödaren ger :)
 
Sv: inför valpköp!

Jag kom på sen när jag hade skickat förra inlägget att du skrev retriever, missade det. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp