Ninnurur
Trådstartare
Imorgon kommer det en biståndshandläggare från kommunen hem till mig för att bedöma mitt behov av boendestöd som jag har ansökt om. Just nu är köket ganska rörigt, men det går fort att fräscha till, likaså hall och vardagsrum. Sovrummet däremot är fullt av kläder. Rena kläder i tvättkasse, halvanvända på golv och klädhängare och resväskan från semestern som vi kom hem från för tre veckor sen står fortfarande halvt ouppackad på kistan i hörnet. Så, frågan är hur mycket jag ska göra åt det här innan biståndshandläggaren kommer hit? Det är ju just sånt här jag behöver hjälp med att klara av, just därför tänker jag att jag kanske borde låta bli? Samtidigt får jag en gnagande rädsla om att hon ska tycka att jag är olämplig som mamma
Nu vet jag ju att det inte är så illa, men oron finns ändå där... Å andra sidan så ber jag ju nu om hjälp eftersom jag vet att jag själv brister, det borde väl ses som positivt?
Så, hjälp en nervös själ! Vad ska jag göra och inte, och hur ska jag "vara" när hon kommer imorgon?
Så, hjälp en nervös själ! Vad ska jag göra och inte, och hur ska jag "vara" när hon kommer imorgon?