Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk får väl ha det som de vill hemma? Städat eller ostädat? Att hua över andras hem känns smått osympatiskt kan jag tycka, ingen tvingar ju dig att ha det så.
Ja, absolut. Det var mest en motreaktion på att städat och prydligt = ett gott hem. Och för barn är det nog (?) roligare med ett hem som inte är så pedantiskt. (...)
Fast jag sa inte välstädat och prydligt utan pedantisktPå vilket sätt skulle det vara tråkigt för ett barn att leva i ett hem som är välstädat och prydligt? En av mina vänner har alltid extremt välstädat men hennes barn får ändå ha leksaker typ överallt och leka hej vilt.
Fast jag sa inte välstädat och prydligt utan pedantiskt![]()
Håller med dig!Spela roll. Jag förstår i alla fall inte varför barn skulle ha det tråkigt i ett pedantiskt hem. Min vän är pedantisk med allt men givetvis inte med hur barnet ska leka/vara. Tycker det är fult att antyda att barn har det lite sämre i pedantiska hem.
Folk som har svårt att klara av vardagen med hushållssysslor mm kan få boendestöd, då kommer en eller flera boendestödjare hem och hjälper till att motivera en att göra saker. Jag har det 3 timmar i veckan, idag var vi och handlade, vi brukar även tvätta, diska, städa, gå på promenad.Nu blev jag lite nyfiken! Vad är boendestöd?
Spela roll. Jag förstår i alla fall inte varför barn skulle ha det tråkigt i ett pedantiskt hem. Min vän är pedantisk med allt men givetvis inte med hur barnet ska leka/vara. Tycker det är fult att antyda att barn har det lite sämre i pedantiska hem.
Fast då tycker jag inte din vän låter som en pedant. Eller också tänker vi olika kring ordet?
Likaledes tycker jag det är fult att antyda att jag anser barn ha det sämre i välstädade hem, för det är en förfärlig överdrift och feltolkning.
Jag hade en bekant som inte lagade mat hemma för då skulle spisen och diskbänken bli smutsiga.
Det är för övrigt verkligen inte första gången jag glömt nycklarna i dörren. När jag bodde i min etta, som låg på våning ett av tre, så hände det ofta att nån granne knackade på och gav mig mina nycklar![]()
Min granne brukade också göra det. Hon var 97![]()