Information om hingstar (sammlingstråd)

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Madeleine Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 685
  • Visningar Visningar 111 624
Hrimnir från Ödmården

hej
är det någon som har eller vet vart det finns bilder på hrimnir i gångarter förutom tölt? hittar bara töltbilder hela tiden.
om nån har en snygg töltbild vore det ju kul med kanske.

någon som har en avkomma efter honom eller kanske bara tycker nåt om han:love:

/gullan

Sv: Hrimnir från Ödmården

oh tack den bilden har jag inte sett har du fler bilder går bra med töltbilder med han är så läcker *mums*

Sv: Hrimnir från Ödmården

Bilden är fin men ett tips är att det är bättre att länka när bilder är Copyrightskyddade och förmodligen då ligger på någons hemsida. ;)

Gullan86:Jag gillar Hrimmnir, han blev en av mina första favorithingstar när Denni red honom och jag fortfarande var rätt ny inom det här. Känner två st som har avkommor efter honom. Båda är bruna ston med fina rörelser och mycket vilja. Den ena har dock nästan lite vääl mycket vilja - dvs hon går fint när hon inte skenar...

Odinn från Kalvsvik avkomma

Hej jag har en 7 årig vallack efter Odinn, och jag skulle tycka det vore kul och höra om det är någon mer som har det eller vet mer om han. Min pålle är en 5 gångare och blir lätt passaktig i tölten men den kommer mer och mer. Passen har han lätt för men rids inte mer än när min tränare provar honom..

Sv: Odinn från Kalvsvik avkomma

Jag har en åttaårig Odinn-avkomma (köpte honom i februari, haft honom hemma sedan i oktober). Han är klockren fyrgångare med mycket trav och sen han började tränas ordentligt så har tölten kommit fint, taktfast och med medellyft, typ. Han töltade inte alls för ca ett år sedan eftersom det inte var någon som hade tid med honom...
Han är efter en bedömd mamma 7,95 tror jag hon är bedömd till.

sn31-12015.jpg

13nov245.jpg

9nov072.jpg

Jag gissar att han ärvt utseende (kopia fast med en annan färg) och hoppglädje efter pappa och gångarterna efter mamma...

Vill du veta mer om Odinn som togs bort i fjol kolla www.hemmesta.nu

Har du någon bild på din häst?

Sv: Odinn från Kalvsvik avkomma

Jag har en son efter Odinn, Múninn från hemmesta, som är född 1995, och är undan Móda frá Hrafnkellstödum (som nog också finns på Hemmestas hemsida)

Mycket märklig men härlig kille som börjat gå bättre ovch bättre efter flera års galenskap....

http://i21.photobucket.com/albums/b267/Immunity_Speedway/cc68bc4b.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b267/Immunity_Speedway/e488f2a1.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b267/Immunity_Speedway/04045566.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b267/Immunity_Speedway/dbd9c421.jpg

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Jag såg att det diskuterades Randver avkommor tidigare i forumet...
Jag har en hingst -04 efter Randver som ser väldigt trevlig ut. Han är mörkbrun och har en härlig utstrålning! Verkar få en stor, spänstig trav och rör sig över lag mycket flott.

Vad jag har hört om Randver avkommorna så är de ofta väldigt trevliga att hantera. De kan vara lite nervösa men accepterar fort det man vill göra och gör det då gärna.

Här är min lille Thytur!
thytur2.jpg

Teitur

Är Teitur frotfarande hingst, och isf, vet ngn om han kommer att betäcka i år och hur man får tag i ägarna? (Är väl Daniel föräldrar som äger honom?)

Letat förtvivlat på internet, men de verkar inte vara så moderna så de har en hemsida ;)

Har de någon verksamhet, eller har de bara teitur? Daniel må vara ung, men det är en kille jag skulle vilja rida för, tycker han är kanonduktig.

Och Teitur är jag kär i, och hans stam är ju suverän också. hade varit något det! vet inte hur hans föl ser ut däremot, ngn som har bilder o info?
/Maria

Sv: Teitur

Han finns väll på islandshingstar? Sist jag träffade han så var han väll hingst och det var i vintras:idea: Och nej dom har ingen hemsida. Tror dom har två hingstar och avelsston.

oj, två hingstar?
Vet du vilken den andra är?

Så de har en liten verksamhet alltså, vad kul.

hittade inte mkt info på islandshingstar tyvärr.

Ja, den andra heter Hektor från Bråtorps gård. Han är ganska ung änn tror jag.

Vilken härligt fin bild du har som avatar! Och vilken tjusig galopp! Är det din häst eller??? Tjusig är den! Vill ha...! Kan du inte maila den i större format till mig så jag kan njuta ordentligt! Min mailadress hittar du under min profil!

MVH/Anette

Muninn skrev:
Är Teitur frotfarande hingst, och isf, vet ngn om han kommer att betäcka i år och hur man får tag i ägarna? (Är väl Daniel föräldrar som äger honom?)

Letat förtvivlat på internet, men de verkar inte vara så moderna så de har en hemsida ;)

Har de någon verksamhet, eller har de bara teitur? Daniel må vara ung, men det är en kille jag skulle vilja rida för, tycker han är kanonduktig.

Och Teitur är jag kär i, och hans stam är ju suverän också. hade varit något det! vet inte hur hans föl ser ut däremot, ngn som har bilder o info?
/Maria

Den hingsten har Loddie själv klappat :D Var på samma kurs som Daniel i vintras och hans pålle stod mittemot min sura kärring till sto:rofl: . Tycker han verkar vara helcool, lång man hade han iaf:d Såg helt annurlunda ut från sist man såg honom som var på VM. Men det måste ha varit vinterpäls som var skillnaden, även om han var rakad..:cool: Haha min häst kärade ner sig i honom totallt och brunstade hela tiden vi var på kursen...:rofl: Hon skulle nog inte tacka nej för att ha honom hemma i sin box:D

Hrannar von Svaða-Kol-Kir!

någon som tycker något om denna hingst? tänkte ev betäcka den med mitt femgångsto.. alla svar välkommnas

Sv: Hrannar von Svaða-Kol-Kir!

Jag tycker att det är en jätteläcker "showhingst". Passar utmärkt på tävlingsbanan med fantastiska rörelser och utstrålning!

Håller fullkomligt med, Hrannar är en jättefin hingst med bra gångarter. Verkligen en hingst som jag skulle välja om jag hade ett sto.:) :love:

tack för era tankar om denna hingst! vet ni om han ska tävla/ visas iår eller betäckre han bara?

Jag har ingen aning om ifall han tävlas i år, eller om han bara betäcker, men det borde väl gå att kolla upp. Vad står det på islandshingstar.se?

Hrannar är urläcker!! Hade inte mitt sto gått bort, så hade jag betäckt henne med honom. Han har fantastiska rörelser, fin överlinje och mycket bärighet. Han är så grann att se på! höll på att tappa hakan när jag såg honom på SM. Han skulle verkligen kunna bli en fantastisk show häst!!

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon... 2
Svar
34
· Visningar
3 399
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka