Bukefalos 28 år!

Inga prispengar på ponnytävlingar

Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar

Då ett argument var att man minns priserna mer än pengarna så kanske det är dags att höja nivån på hederspriserna. De är ju skamlöst dåliga hos vissa arrangörer. Jag tror mina döttrar hellre tar en 100-lapp än ett par strumpor i en färg som var moderna för 5 år sedan. Eller som senast, ett grimskaft som bränner sönder handen för minsta lilla.

Dessutom var borttagandet av prispengar ett argument för att hålla nere kostnaderna för tävlingen för ryttarna. Jo visst, det ser vi ju. Nästa tävling för oss, som är en lagtävling och därmed ett tryck på oss att vara med, ligger avgiften på 180 kr för ena klassen och 200 kr för en annan klass. Jag tycker det är dyrt och tycker det är konstigt att vissa kan hålla tävlingar med fina priser för 130 kr/ klass medan andra måste ta ut 200 kr.

Men visst, det är ju frivilligt att tävla men brukar det inte heta att man från bredden skapar toppen...
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar

men om det nu inte blir några prispengar så tycker man skulle kunna ordna några andra priser istället för dessa nylongrimmor, grimskaft, mm (som fortfarande ligger i min bil i skräpar)....:angel:
tex, en extra hopp eller dressyrträning . Sen tycker jag att det är synd att det inte finns nåt poäng eller meritsystem för de som tävlar lokalt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 16 hästar på schemat, ridning tio timmar om dagen, för André Brandt, 23, finns inga genvägar till framgång. "Jag är fullt medveten om...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp