Inga valpar!!

K

KaZa

Min tik som är i 6v. i sin dräktighet är nog tom. :cry: Hon har alla tecken på att vara dräktig, men de senaste dagarna har hon snarare blivit smalare än rundare. :(

Men hon gör mig och min sambo helt slutkörda. Hon ska ut och kissa och bajsa kl. 21.00, 23.00, 02.15 och 05.15 varje kväll/natt. Dessutom sätter hon sig när jag går till jobbet med henne vid 08.30-09.00 och gör sina behov då också. :confused: :confused:

Måste ju vara något galet. Om hon inte ens är speciellt tjock längre är det väl inget som ligger och trycker på kissblåsan? Och vad kommer mängden avföring ifrån?? :oHon äter ju mindre än vad som kommer ut.

Vad gör man? Ska se om jag får tag i min vet. ikväll så får jag höra.

Trött Kaza som troligen inte får någon valp trots kämpiga nätter :crazy:
 
Hade jag varit i ditt läge så hade jag kört ett ultraljud. Om det enbart är en eller två valpar behövs det inte synas så mycket eller något alls. Annars har kanske bara kommit på att hon kan 'köra' lite med er. Om ni kan konstatera att hon är tom så kan ni ju även vara lite strängare med de nattliga turerna. :smirk:
 
Jo, ska boka ultraljud.

Hon har faktiskt haft en period tidigare för något år sedan som hon "körde" med oss. Men det såg man snabbt när hon kom ut, istället för att springa och kissa vände hon sig om och gjorde en lekinvit. :smirk:

Nu när hon kommer utanför porten kastar hon sig ut och kissar länge och väl och sätter sig även och skiter, sen har hon bråttom bråttom in igen. Hon ser också ut att vara trött på detta eviga springande på nätterna.
 
Det blir valpar!!! :D :bump: :bump:

De kunde se 4 st. Åh, så kul och i helgen har hon växt massor, tror jag. Kanske bara är inbillning då jag nu vet att det verkligen finns bebbar där inne.

Åh så spännande. :)

Tyvärr har tiken nu utökat sina kissrundor till 21.00, 23.00, 02.15, 04.15 och 06.15 :smirk: GÄSP! :crazy:
 
Hi hi, nä faktiskt bara 13 dagar kvar. Det var nästan en vecka sedan jag skrev tråden. :D :bump: :bump:

Men jag kan säga att det är skönt att bilen tydligen hittar till jobbet själv och att hästarna, mockningen, fodringarna, träningarna och hundarna sköter sig själva för jag vet knappt vad jag gör på dagarna längre. Går som i en dvala... :crazy: :crazy: Trodde man skulle gå på små rosa moln nu när man ska bli "mormor" :smirk:

Hundskrället går direkt och sover när vi kommer hem från jobbet vid 17.00 och sen ligger hon där och snarkar. Lovar att hon gör det för att hon ska orka väcka oss och sen springa ut och kissa hela nätterna. :mad: Hon gör det med flit, säkert! :(
 
Schäferbäbisar blir det.

Jo tack! Kan tänka mig att det blir en del kisseri även för mig, om den dagen skulle komma. :crazy: Men då slipper jag ialla fall klä på mig och springa i trappor upp och ned. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tiks valpar är en vecka gamla idag. Mot slutet av dräktigheten var hon inte längre rumsren, men det är ju förståeligt. Det tryckte...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Belleboo
·
A
Övr. Hund Min Valp, nyligen hemkommen är dålig i magen. Under gårdagen bajsade han minst 15ggr, idag inget bajs, men han har försökt klämma ut...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: Athina
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 686
Senast: lundborg
·
G
Övr. Hund Jag läste MrsScabtrees inlägg om hur mycket hon saknar Harley, och det brast lite för mig då. Det var som att någon knuffade mig över...
2
Svar
21
· Visningar
2 299
Senast: Galathea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp