Ingår olja till Julas klippmaskin?

Elisha

Trådstartare
Hej!
Ingår smörjolja i Julas klippmaskin för häst/nötkreatur?
Står inte något om det på deras hemsida.

Sv: Ingår olja till Julas klippmaskin?

Nej det gjorde det inte in vår men det är ju bara att köpa vanlig symaskinsolja.

Jag köpte den stora för kanske 2år sedan och den lilla förra året och till båda mina ingick det olja.

Det ingick när jag köpte min.

Är för övrigt jättenöjd med min maskin! Den låter mycket, men det tycker jag hästar ska tåla och inte bröta för.
Det tar tjock vinterpäls (shetland och nordsvensk) jättebra! Det blir jämt och fint.

Tack för era svar!
Vad bra att du är nöjd med den. Högljud är inget hinder. :-)

Det ingick när jag köpte min.

Är för övrigt jättenöjd med min maskin! Den låter mycket, men det tycker jag hästar ska tåla och inte bröta för.
Det tar tjock vinterpäls (shetland och nordsvensk) jättebra! Det blir jämt och fint.

Har ett halvblod med päls a´ la shetlandsponny. Men maskinen är bra för monsterpäls med?

Verkar den ha bra kvalitet?

(är det art nr 809017 vi pratar om eller någon annan?)

Jag har tidigare bara klippt med de här blåa maskinerna som jag nu har glömt märket på, men en dyrare variant... Så vill ju inte känna att jag byter ner mig totalt om jag köper egen :p

Ja tack för svar, det känns som ett prisvärt val :) Russets päls var oerhört tjock i vintras men så hade hon nog gått otäckad. Men hon har ju inte så stor yta ;)

Jag köpte den stora för kanske 2år sedan och den lilla förra året och till båda mina ingick det olja.

finns det en liten också?! :D
Kan man raka halvklippning med en liten tror du?

Mitt fullblod kryper ur skinnet när jag klipper (hon tycker det är obehagligt på halsen, ljudet skiter hon i dock)... tänkte om en mindre är lättare!

Träning träning! ;) Se till att din rackare får stå inne och "bröta" runt i boxen varje gång en annan häst blir klippt så kanske den lär sig så småningom.

Det ingick i min och jag har nog haft den i 1-2 år tror jag. Dock läckte all olja ur när jag råkade ställa lådan lite tokigt:angel:

Annars är jag jätteböjd och jag tycker inte att den låter mer än andra klippmaskiner jag har haft.

Kan du inte tala om det för min häst? Hon vågar inte gå in i stallet på en vecka när en ANNAN häst har blivit klippt. ;)
:rofl:

Det är bara att träna, träna, träna. Alla hästar kan lära sig.
Min var skogstokig första gången men hon fick helt enkelt lära sig, jag tolererar inte sånt där. Inte på så sätt att jag fyar henne när hon är rädd, men hon fick vänja sig. Det underlättar :)

Ska bara träna på att åka transport oxå och ha på sig transportskydd. Inte lätt att bli privathäst vid 17 års ålder. ;)

Hon blir verkligen helt sjukt rädd! Lyckades klippa henne i vintras med hjälp av en tyst sladdlös maskin, proppar i öronen, lite sedalin och spotify på högsta volym. Men trots allt det så lyckades hon kasta sig rätt upp så hon slog pannan i taket. :crazy:

Men ska träna, träna, träna nu innan snön kommer. :)

Delvis kl

Köpte den stora igår och testade även den. Är jättenöjd! Blev inte varm, klippte jämt och snabbt! Högljudd så fick sätta bomull i mina öroen (hästen fick mössa)..

Tack för era svar! :)

Japp det finns en liten oxå, jag klipper benen med den lilla och på ställen där det är svårt att komma åt med den stora.

Stora:
http://www.jula.se/hast-kreatursax-809017

Lilla:
http://www.jula.se/djurtrimmer-809026

tack!!!

Vad tror du om att raka hals med den lilla? jag brukar köra rak linje från örat till under virveln i flanken... ursäkta att jag frågar, vet att du inte kan lova något :p
låter den mindre?

hon är HOPPLÖS med övre delen av halsen... hjälper inte å bremsa eller hålla öra eller något, fick inte klippa i öronen på ett halvår efter att de som klippte höll i det som brems, så INGET mer sådant!! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 191
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 844
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka