Ingen granskning av hästägare

Sv: Ingen granskning av hästägare

Asså hur är man funtad om man väljer att inte granska det fallet asså jag blir så irriterad och arg.
Det fanns ju bevis, det fanns ju både film och bilder.
Man ska inte få sköta en häst så utan att man gör något åt det.
Det är vad jag tycker och tänker.

Om jag hade haft en egen häst så hade jag ringt veterinären vid första tecken på mugg.
 
Sv: Ingen granskning av hästägare

Du ska inte ha häst. Ringa veterinär vid första tecken på mugg.
Vet du vad veterinären skulle göra?
Och ta deras tid ifrån andra fall som är viktigare än din brist på kunnande.
Tro fan vi behöver mera regler och lagar om djurhållning om standarden är så låg att man måste ringa veterinär vid mugg.
 
Sv: Ingen granskning av hästägare

Och frågan är hur veterinärerna reagerar den dagen det verkligen är allvar. Tror dom på hästägaren då. Framför allt om det är DV och jourtid.
En privatpraktiserande kanske åker på besök för början av mugg. De tjänar ju pengar på det.
 
Sv: Ingen granskning av hästägare

"Det tar flera år att utveckla sådan rasp"

Undrar hur illa de var då, med tanke på att min häst fick hela (framsidan av) bakbenen täckta på bara några dagar och då i somras när det inte ens var lerigt ute.. :confused:
 
Sv: Ingen granskning av hästägare

Om jag hade haft en egen häst så hade jag ringt veterinären vid första tecken på mugg.

Håller med de andra som skrivit. Har du så låg kunskap så ska du nog vänta några år med att skaffa häst..
Mugg är inget farligt så länge det inte är extremt mkt så hästen synligt lider av det (Men så långt bör man ju inte låta det gå).
Däremot kan du ju ringa och rådfråga om du inte hittar något medel som fungerar.




Fast å andra sidan, om alla med mugghästar ringde veterinären så fort det ploppade upp mugg så skulle det ju finnas ekonomi till att anställa många fler veterinärer :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Corren) Hästen hade fluglarver i öppna sår. Ändå slipper hästägaren åtal. Men Åtvidabergs kommun överklagar beslutet...
Svar
6
· Visningar
1 402
Senast: KillerQueen
·
  • Artikel
Hästnyheter (Östgöta Correspondenten) En hästägare i Åtvidabergs kommun anklagas för djurplågeri. Vid en oanmäld inspektion fann...
Svar
4
· Visningar
1 797
Senast: lilla_maaliiin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp