Sv: Inget brott bakom fölets död
Mästrande eller ej, jag kan bara konstatera att webbnyheter är min specalité och jag råkar veta att de flesta journalister har en yrkesstolthet och självklart vill göra rätt. Det sistnämnda tvekar många på och hävdar att sensationsjournalistik är det många vill pyssla med och JA, de flesta medier gör det i större eller mindre skala för det är vad som säljer, visar väldigt många undersökningar. Så ska det göras seriös journalistik måste det till lite sött också.
I det här fallet finns det förvisso en del som säljer. Djur det är synd om säljer bra, men det var också, som jag tidigare nämt, viktigt att komma ut med informationen om det nu varit en knivskärande galning i farten. Just då var det den sanning man kände till.
Vad sanning är tvistar akademin om jag ser dock på det som den sanning männsikan känner till är föränderlig och inte kan vara objektiv nånsin efter månniskor är människor och det alltid finna känslor mellan verkligen och männsikan. Som du nämner förändras tom sanningen inom naturvetenskapen.